Transmiterea certificatelor de handicap către beneficiari, copii și adulți, de către personalul Secretariatului comisiilor de specialitate din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Suceava, se va face numai prin poștă. Audiențele la Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap se suspendă până la 31 martie 2020, existând posibilitatea solicitării de informații prin celelalte mijloace de comunicare: telefonic, email (office@dpcsv.ro). Managerii de caz din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Suceava reprogramează prin telefon toate cazurile vechi care, din punct de vedere legal, suportă amânare, iar cazurile noi sunt programate la o dată la care vor fi anunțate telefonic sau prin intermediul adresei de email a SEC Copii sau Adulți cu handicap. De asemenea, evaluarea cazurilor vechi (reevaluări) care sunt genetice, boli rare, care nu suportă schimbări de grad, vor fi evaluate telefonic și pe baza documentației transmise pe email sau prin intermediul asistentului social de la primăria de domiciliu.
Activitatea Serviciilor de Evaluare Complexă Adulți și Copii, Secretariatului comisiilor de specialitate și a Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Suceava a suportat mai multe modificări. Directorul DGASPC Suceava, Nadia Crețuleac, a transmis o adresă de informare tuturor primăriilor din județul Suceava prin care a solicitat preluarea de către acestea a documentelor necesare încadrării în grad de handicap, împreună cu cererea completată și semnată de beneficiar sau reprezentantul legal, de la persoanele adulte cu dizabilități și de la părinții copiilor cu dizabilități, și transmiterea acestora instituției noastre prin fax, poștă sau e-mail:
pentru copii: sec_copii_sv@dgaspcsv.ro, pentru adulți: sec_adulti_sv@dgaspcsv.ro sau printr-un reprezentant al primăriei (cf. Art. 8 din Ordinul 2298/2012, privind aprobarea Procedurii-cadru de evaluare a persoanelor adulte în vederea încadrării în grad şi tip de handicap); preluarea și transmiterea cererilor privind opțiunea de acordare a îndemnizației de însoțitor sau asistent personal, potrivit legislației în vigoare, urmând ca instituția noastră să emită acordul, pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav care nu și-au ridicat biletele pentru transport interurban cuvenite. Acestea pot transmite o cerere (însoțită de copia CI și a certificatului de handicap) prin poștă sau poștă electronică (office@dpcsv.ro), iar instituția noastră va transmite persoanei solicitante aceste bilete”.