Conducerea Casei Județene de Pensii Suceava a anunțat că după intrarea României în stare de urgență au fost luate noi măsuri pentru a preveni răspândirea noului coronavirus. Directorul Casei de Pensii Suceava, Constantin Boliacu, a declarat că începând de miercuri, 18 martie, pe toată perioada decretării stării de urgență, operațiunea de înregistrare a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie se va realiza doar telefonic sau pe e-mail.
Boliacu a spus că pentru asigurarea condiţiilor necesare pentru buna desfăşurare a activităţii de înregistrare electronică, au fost alocate numere de telefon 0759 429291 şi 0230/210743 interior 112, precum și adresele de e-mail pensii.suceava@gmail.com sau suceava@cjpsv.ro. Telefoanele alocate şi adresele de e-mail au fost postate pe site-ul Casei Judeţene de Pensii Suceava.
Constantin Boliacu a spus că pentru deschiderea drepturilor de pensie, sucevenii trebuie să sune la aceste numere sau să trimită un e-mail pentru înregistrarea cererii. Apoi, salariații instituției vor prelua datele personale ale solicitanților. „Se vor solicita toate datele personale necesare înregistrării cererii, inclusiv numărul de telefon al solicitantului. Urmează apoi comunicarea numărului de înregistrare solicitantului prin telefon/e-mail”, a mai declarat directorul Casei de Pensii Suceava. El a adăugat că ulterior persoanele vor fi anunţate telefonic sau prin e-mail pentru a se prezenta cu documentaţia, în original, carte de muncă, adeverinţele privind sporurile permanente şi condiţiile superioare de muncă şi alte documente prevăzute de HG nr. 257/2011 - normele de aplicare a Legii nr. 263/2010, şi în copie, certificat naştere, certificat căsătorie, act de identitate, carte de muncă, necesară stabilirii drepturilor de pensie, documentaţie care va fi depusă în plic sigilat la sediul Casei Judeţene de Pensii Suceava.
Pe de altă parte, Constantin Boliacu a mai spus că tot în perioada precizată anterior, în situaţia copiilor urmaşi care îndeplinesc vârsta de 16 ani şi care nu pot face dovada continuării studiilor din cauza suspendării cursurilor şcolare, plata pensiei de urmaş se va face fără a fi necesară prezentarea acestei dovezi, urmând ca adeverinţa doveditoare să fie prezentată în termen de 30 de zile, de la data expirării stării de urgenţă.