Curtea de Apel Suceava a transmis că începând de mâine, 17 martie, activitatea directă cu publicul se suspendă la nivelul arhivei și registraturii. Măsuri similare au luat și celelalte două instanțe care funcționează în Palatul de Justiție din Suceava, respectiv Judecătoria și Tribunalul.
”În perioada vizată, personalul cu atribuţii în acest sens, primeşte şi rezolvă solicitările formulate de justiţiabili şi de reprezentanţii lor prin poştă electronică, fax sau telefonic, precum şi, pentru persoanele pentru care aceste mijloace nu sunt disponibile, prin poştă, în formă scrisă”, se arată în comunicatul semnat de judecătorul Cristinel Grosu, președintele Curții de Apel Suceava.
O altă măsură adoptată de cele trei instanțe este aceea ca personalul auxiliar de specialitate şi conex, din aparatul propriu, va putea lucra de acasă, în măsura în care activitatea prestată permite acest lucru.
”În fiecare zi lucrătoare angajaţii care vor lucra şi de la domiciliu, vor fi prezenţi la sediul instanţei, alternativ, câte 4 ore, în intervalul orar 8 - 12 sau 12 – 16. De asemenea, se vor prezenta la serviciu, la solicitarea telefonică motivată a conducerii instanţei, pentru activităţi care sunt urgente şi care nu pot fi îndeplinite de la domiciliu. Pentru funcţiile menţionate în Planul specific de continuitate la nivelul aparatului propriu al Curţii de Apel, titularii ori înlocuitorii acestora vor asigura continuitatea postului la locul de muncă, în timpul programului de lucru de 8 ore zilnic ori peste program, atunci când situația o impune”, se mai arată în comunicat. Măsuri similare au fost adoptate și de Judecătoria Suceava, respectiv Tribunalul Suceava.