Ca urmare a dispozițiilor primite din partea Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, prin Dispoziția Nr. 1372/Cabinet/23.01.2020, în vederea îmbunătățirii accesului la serviciile de evaluare complexă a persoanelor adulte cu dizabilități și a copiilor cu dizabilități, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Suceava a luat următoarele măsuri: pentru evaluarea/reevaluarea persoanelor adulte cu dizabilități, puteți opta și pentru transmiterea în format electronic a documentelor necesare întocmirii dosarului de handicap, însoțite de cererea tip de evaluare, pe adresa de e-mail: sec_adulti_sv@dgaspcsv.ro; pentru evaluarea/reevaluarea copiilor cu dizabilități, puteți opta și pentru transmiterea în format electronic a documentelor necesare întocmirii dosarului de handicap, însoțite de cererea tip de evaluare, pe adresa de e-mail: sec_copii_sv@dgaspcsv.ro.
După verificarea documentației primite pe e-mail, veți fi informați, în termen de cinci zile lucrătoare, pe adresa de e-mail de pe care s-a primit documentația, cu privire la data și ora programării la evaluare a persoanei adulte/copilului cu dizabilități precum și cu privire la eventualele documente care mai sunt necesare pentru întocmirea dosarului.
Reprezentanții Protecției Copilului Suceava îi atenționează pe suceveni să nu uite să se prezinte la data și ora programării. „Vă rugăm să vă prezentați cu beneficiarul la serviciul de evaluare complexă: persoana adultă cu dizabilități sau copilul cu dizabilități precum și cu dosarul complet și documentele originale conform necesarului de acte; pentru cazurile de copii cu dizabilități netransportabili, procedura presupune completarea cererii tip pentru evaluare la domiciliu și transmiterea în format electronic a cererii și a documentației necesare; pentru cazurile de persoane adulte cu dizabilități, evaluarea la domiciliu se efectuează automat doar dacă în documentația primită este specificat faptul că persoana este nedeplasabilă (atât în actele medicale cât și în ancheta socială), în conformitate cu legislația în vigoare”, a completat conducerea DGASPC Suceava.
Sucevenii sunt rugați, de asemenea, să apeleze la asistenții sociali din cadrul autorității publice locale pentru sprijin în întocmirea dosarului, ca și până acum, iar pentru informații suplimentare, sunt rugași să transmită mesajele la adresele de e-mail ale instituției.