În perioada 22-23 mai, la Bucureşti s-a desfăşurat finala naţională a celei mai importante competiţii de antreprenoriat pentru studenţi: Company of the year 2019, organizată de Junior Achievement România.
Din cele 300 de echipe înscrise în competiţie (secţiunile elevi şi studenţi), în urma parcurgerii mai multor etape, cea a Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava, intitulată Cookie Squad, a devenit una dintre cele 10 echipe finaliste la secţiunea studenţi.
Proiectul propus de Cookie Squad constă în realizarea unei aplicaţii gastronomice universale, înglobată într-o reţea de socializare, o combinaţie unică între Food Panda, Instagram şi Tinder.
„Structura aplicaţiei este simplă, bazată în principal pe două ramuri: una destinată interacţiunii utilizator-utilizator şi alta bazată pe interacţiunea dintre utilizator-restaurant. Considerăm că aplicaţia va aduce o contribuţie pozitivă în societatea actuală, deoarece reţeaua se va axa strict pe partea gastronomică, îndepărtându-se de reţelele de socializare clasice, care cuprind o gamă variată de servicii, ce nu întotdeauna pot fi îmbinate cu succes.Aplicaţia propusă are ca scop deschiderea unor noi posibilităţi pe o piaţă supra-alimentată de oferte de mâncăruri, alături de accesibilitate şi confort. Printre opţiunile disponibile menţionăm: filtrarea şi utilizarea intuitivă a ofertelor restaurantelor şi socializarea între persoane, socializare bazată pe talentele gastronomice ale fiecăruia”, au transmis studenţii.
Echipa USV a fost alcătuită din Alexandru Găleată, Florin Mihai Danci, Claudiu Mihai Rîndaşu şi Alexandru Gabriel Ciurariu, studenţi ai Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava, Facultatea de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor, iar profesor coordonator a fost conf. univ. dr. ec. Ovidiu Aurel Ghiuţă.
„Suntem la cea de-a doua participare la această competiţie şi la a doua finală. Personal, am participat cu 11 echipe formate din studenţi de la Facultatea de Inginerie Alimentară şi Facultatea de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor, echipe care au fost selectate în Incubatorul JA Bizz Factory, ce a precedat finala; de asemenea, în această competiţie au participat şi alte echipe coordonate de colegi de la Laboratorul de incubare a afacerilor din cadrul universităţii. Competiţia gestionată de Junior Achievement este benefică studenţilor pentru că le confirmă, chiar înainte de angajare, faptul că cerinţele de la disciplinele de Marketing şi Antreprenoriat se aplică în practică în mod similar şi subliniază importanţă studierii acestor discipline în domeniile inginereşti”, a precizat conf. univ. dr. ec. Ovidiu Aurel Ghiuţă.