Serviciile de telefonie și date mobile în rețeaua Orange au picat vineri la amiază, în jurul orei 12.14, în municipiul Suceava, dar și în alte zone.
Imediat, magazinul Orange din centrul municipiului Suceava a fost asaltat de o mulțime de clienți care nu știau ce se întâmplă de nu mai pot suna, primi sms-uri ori obține alte informații, cu ajutorul internetului mobil.
În vreme ce unii au crezit inițial că este o problemă la telefoanele lor, alții au venit să le ceară explicaţii despre ce se întâmplă.
Nimeni nu le-a putut oferi informaţii suplimentare şi nici nu a putut avansa vreo oră la care defecţiunile se vor remedia şi telefoanele vor funcţiona din nou normal.
Utilizatorii care au semnalat problema operatorilor de la Orange au primit următorul răspuns:
„Întâmpinăm dificultăți tehnice în zona de nord a Moldovei, cauzate de dubla secționare a fibrei optice între Bacău și Roman. Tehnicienii noștri lucrează deja la remedierea incidentelor în zona afectată”.
Nu este prima dată când Orange produce disconfort abonaţilor şi clienţilor.
Cel mai recent exemplu este cel din data de 27 martie, când rețeaua Orange a picat în mai multe zone din România, încât internetul nu a putut fi folosit deloc, iar la utilizatori nu ajungeau nici apelurile, nici mesajele.
Cauza problemelor a fost anunțată atunci a fi secționarea multiplă a rețelelor de fibră optică.