La Galeria de Artă ”Ion Irimescu” Suceava a avut loc joi, 16 mai, vernisajul expoziției de pictură semnată de artistul Konstantyn Ungureanu Box, în prezența unui public numeros. Arta lui Konstantyn Ungureanu Box, după cum a spus criticul de artă Delia Ioana Leizeriuc, constituie o expresie pură și o intuiție cu totul distinctă de concept și de judecată, iar pictorul contează pe un privitor cu ochiul format, avizat asupra mult încercatei sensibilități contemporane. „Konstantyn are un talent excepțional, plin de fantezie, mistic, cu o personalitate pregnantă, care nu trece neobservată, neadmirată, constituind un caz fericit în esență deoarece el îmbină într-un mod unic munca de artist cu cea de profesor… ceea ce nu este decât o încântare”, a spus criticul de artă sucevean.
Pictorul, profesorul, scriitorul, omul Konstantyn Ungureanu Box este ființa aceea luminoasă, „îndrăgostită” de forme, de chipuri, pe care le plăsmuiește cu mult talent. Se consideră un autodidact, un om care a avut modele (profesorul Adrian Bocancea, artiștii Mircea Hrișcă, Ileana Bardă, Ion Carp Fluerici etc.), un om liber, care a creat ceea ce a simțit, fiind atras mai mult de arta monumentală, dar și de pictura bisericească neobizantină, punând mereu în prim plan trinitatea. Iubește culoarea, dar și cuvintele. Le amestecă, le armonizează, le însuflețește și apoi le oferă cu generozitate publicului. A îmbrățișat stilul eclectic. Îi place să cânte la mandolină, motiv pentru care și-a delectat publicul prezent la vernisaj cu trei fragmente muzicale pe care le-a învățat în copilărie. A citit și câteva versuri pe care le-a scris recent și care îi sunt adresate artistului plastic humorean Radu Bercea.
La eveniment a fost prezent Lucian Strochi, poet, prozator, dramaturg, critic literar și de artă plastică, membru al Uniunii Scriitorilor din România, care a apreciat că în lucrările realizate de Konstantyn Ungureanu Box, „și îngerul prăbușit are demnitatea sa”, „crucea apare în lucrările sale asemeni lui Dali”, se observă „cultul pentru familie”, „bucuria comunicării”, „voluptate”, „trudă”, „cădere”, „artistul lucrează cu engrame”, cu „simboluri complicate”, „cu imaginarul”, picturile lui emană „rezonanțe muzicale”, „muzica fiind cea mai pură dintre arte”. În opinia criticului literar și de artă plastică Lucian Strochi (născut la Petroșani, dar care locuiește de mulți ani la Piatra Neamț), Konstantyn Ungureanu Box este un emițător puternic, care așteaptă receptorii care să-i preia „mesajul artistic".
”Pictorul Konstantyn Ungureanu Box știe că încă de la distanță tabloul trebuie să facă o impresie de șoc atât prin dispunerea, cât și prin structurarea suprafețelor de culoare, după cum a apreciat Delia Ioana Leizeriuc. „Expoziția de față constituie încă o dovadă deplină a înaltei sale calități artistice. Ea emană forță plastică și ritmicitate, o dispunere interesantă a elementelor, care par pe alocuri întâmplătoare, dar cu toate acestea creează o structură de o frumusețe uimitoare. Konstantyn Ungureanu Box abordează o manieră de exprimare impulsivă, masivă, pe suprafețe mari și amplu fețuite, unde totul este într-o frământată mișcare spre o prefacere sau refacere sufletească, pictura sa dobândește într-un mod interesant un aspect de o oarecare distincție. Acesta își are paleta sa și mânuiește abil pensula, cu gesturi largi, într-o gamă de culori restrânsă”, apreciază criticul de artă sucevean. Artistul are un desen nervos, incisiv, de o spontaneitate care înfruntă elaborările meticuloase, ce inevitabil exprimă starea unui spirit în continuă alertă în fața realității. Compozițiile sale nu dovedesc numai o fermitate absolută, pătrunse de un sentiment arhitectural aparte, ci au înmagazinată o forță ritmică cuceritoare. Ele au un simț al echilibrului și unitate, vitalitate și organizare, fiind lipsite de acea pornire serioasă a academismului. Și asta place publicului. Unora. Nu tuturor. Pentru că nici un mare artist nu poate să fie pe placul tuturor. Curatorul expoziției a fost George Moscal. Despre Konstantyn Ungureanu Box și câteva dintre cărțile sale a vorbit și prof. Ion Prelipcean.