Lucrările de construire a unui nou pod peste râul Suceava, pentru realizarea unei rute alternative de circulaţie pentru evitarea aglomeraţiei de pe Calea Unirii, din zona centrelor comerciale, au demarat de luni, 15 aprilie.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, prezent pe malul râului Suceava, alături de președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, a oferit detalii despre investiția demarată pentru fluidizarea traficului rutier:
„Această rută ocolitoare are aproximativ 4 km și pleacă de pe strada Apeductului, pe lângă bazinul de decantare de la ACET, trece pârâul Cetății și ajunge aici, unde se construiește podul. După traversarea sa se ajunge pe strada Energeticianului, o stradă betonată, mergem până în față la Termica, trecem calea ferată, după care la capătul străzii Traian Popovici ieșim în DN 29 în zona Avicola. Marele avantaj al acestei rute alternative este că avem mai multe tronsoane de ajuns aici, dar și mai multe variante de ieșire spre alte căi de circulație. Tronsonul I este de pe strada Apeductului până la pod – 1991 de metri, tronsonul II – de la pod până la DN 29 – 1962 de metri, iar după ce le vom realiza pe acestea, vom face și tronsonul III – din centru, pe Mirăuți, până la pod. Și aici sunt deja trei variante de circulație – una trece calea ferată prin zona Termica, care iese la Școala de la Plopeni, unul care iese la Gara Văratec, precum și unul care iese în DN 29”, a precizat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Cel de-al treilea pod peste apa Sucevei, din municipiul Suceava, va purta numele Podul Unirii, licitaţia şi contractul de realizare al acestuia fiind făcute în Anul Centenar, de sărbătorire a 100 de ani de la Marea Unire.
Acesta va avea o lungime de 104,4 m carosabil, o lăţime totală de 11,20 m şi câte 1,5 metri trotuare o parte şi de alta.
Contractul pentru construirea unui nou pod peste râul Suceava a fost semnat cu asocierea SC Cornell’s Floor SRL Botoşani, SC Comir SRL Botoşani şi SC Aria Construct SRL Alba Iulia. Termenul de realizare este de 24 de luni.
Costurile de realizare a podului sunt acoperite aproape integral din creditul de 25 de milioane de lei contractat de municipalitate în urmă cu doi ani, din care pentru această lucrare au fost alocate 5 milioane de lei, încât plăţile către constructor nu vor fi o problemă.
Construcţia podului va fi urmată de asfaltarea unui drum cu o lungime de 4 km - viitoarea ruta alternativă Suceava – Botoşani, prima parte a acesteia, cuprinsă între strada Traian Vuia şi până la pod, dorindu-se a fi demarată tot de anul acesta.