În perioada 1-17 noiembrie 2017, Școala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc a fost scena derulării unor activități specifice în cadrul ”Campaniei 19 zile de prevenire a abuzurilor și violenței asupra copiilor și tinerilor”. Proiectul educațional la nivel național a fost inițiat de către Federația Internațională a Comunităților Educative și a fost susținut de către Ministerul Educației.
La nivelul Școlii „George Voevidca” au fost derulate acțiuni care au vizat prevenirea abuzurilor și a violențelor asupra elevilor. Prin aceste activităţi s-a urmărit ca la finalul programului, participanţii să fie capabili să înţeleagă şi să explice noţiunile de agresivitate şi violenţă, să identifice forme ale agresivității și fenomenului de bulling, să descopere și să analizeze cauzele agresivității și violenței școlare, să conștientizeze că orice formă de agresivitate reprezintă un strigăt după ajutor, să remarce că la baza rezolvării unor conflicte stă întotdeauna comunicarea și să învețe să ceară ajutor.
În această campanie au fost implicate 10 cadre didactice (prof. Lăcrămioara Băcanu, prof. Marcela Norocel, prof. Oltea Nistor, prof. Alina Pasinciuc, prof. Anca Tudose, prof. Daniela Stanciu, prof. înv. primar Anca Călinescu, prof. înv. primar Mihaela Grămadă, prof. înv. primar Anca Sfarghiu și consilier școlar Gabriela Cîrloanță).
Grupul țintă l-a reprezentat un număr de 80 de elevi din clasele I-VIII care s-au implicat în diverse activități derulate în cadrul campaniei, de la realizări de ppt-uri și postere cu mesaje antiviolență, până la mese rotunde, dramatizări sau studiu de caz pe tema fenomenului de bulling și a violenței școlare.
Cu toții au dat dovadă de creativitate, interes și dorință de a-i ajuta pe ceilalți, prin realizarea unui demers preventiv. Elevii au atras atenția prin mesajele lor asupra faptului că actele de violență sunt, din păcate, din ce în ce mai frecvente în societatea noastră și în mediul școlar, impunându-se implicarea tuturor factorilor de decizie în diminuarea acestui fenomen îngrijorător.
„Plecând de la faptul că <libertatea unui individ se termină acolo unde începe libertatea celuilalt>, elevii au concluzionat că faptele de violență și abuzurile asupra copiilor și tinerilor vor fi semnificativ diminuate doar dacă vor fi elaborate la nivel național reguli clare și stricte de comportament, precum și sancțiuni aspre luate împotriva celor care consideră că forța pumnului e mai mare decât cea a cuvântului și a înțelepciunii”, au transmis inițiatorii acțiunii.