Campania „3DUTECH - Modelează viitorul. Printează-l 3D”, care îşi propune să creeze noua generaţie de specialişti în printarea 3D, ajunge şi la Rădăuţi, mai exact la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi”.
Proiectul este susţinut de Dedeman şi ECDL, alături de Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România şi Ministerul Educaţiei, şi sprijină crearea a zece huburi de imprimare 3D în opt oraşe din ţară, prin dotarea lor cu imprimante 3D şi finanţarea parţială a trainingurilor pentru profesorii coordonatori.
Potrivit iniţiatorilor, printarea 3D a deschis calea unei noi revoluţii industriale, care va schimba lumea pe care o ştim azi. În acelaşi timp, printarea 3D dă naştere unor noi meserii ce presupun un anumit set de cunoştinţe.
„Dedeman şi ECDL România şi doresc să facă parte din această revoluţie şi să susţină tinerii din România în dobândirea abilităţilor de printare 3D. Prin intermediul campaniei <3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!>, 20 de profesori şi 200 de elevi din licee din România vor avea oportunitatea să-şi dobândească certificarea de printare 3D, certificare recunoscută internaţional”, au transmis organizatorii campaniei.
De partea cealaltă, Dragoş Pavăl, preşedintele companiei Dedeman, a menţionat că „inovaţiile în tehnologie ne aduc tot mai aproape de concepte care în urmă cu doar câţiva ani păreau de domeniul fantasticului. Pentru a valorifica la maximum potenţialul acestor noi tehnologii trebuie să înţelegem valoarea lor dincolo de aspectul recreativ. Ne-am alăturat acestei campanii pentru a încuraja şi a sprijini educarea noilor generaţii în spiritul dezvoltării de competenţe relevante pentru meseriile viitorului”.
În plus, “3DUTECH” îi provoacă pe elevii şi profesorii participanţi la o serie de concursuri, care vor premia cele mai inovative idei antreprenoriale dezvoltate de liceeni (Antreprenor 3D), cele mai inedite obiecte funcţionale realizate la imprimantele 3D (3D for Life) şi cele mai bune idei de proiecte sau activităţi care să integreze imprimantele 3D în procesul de învăţare (Teach for Future).