Facultatea de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava (USV) organizează în zilele de 8 şi 9 decembrie 2016 a treia ediţie a concursului studenţesc “25 de ore la USV (25h@USV)”.
Concursul va începe la ora 10:00, în data de 8 decembrie, şi se va încheia în ziua următoare cu procesul de evaluare şi festivitatea de premiere. Pe toată durata celor 25 de ore de desfăşurare a concursului, echipele de studenţi vor putea fi văzute la lucru în Atriumul corpului E al universităţii. Tema concursului din acest an va consta în dezvoltarea unei aplicaţii pentru crearea de noi experienţe interactive pentru vizitatorii unor expoziţii muzeale.
În acest scop, echipele vor folosi dispozitive smartwatch dotate cu GPS, ecran tactil şi senzori de mişcare care au fost asigurate pentru acest eveniment de către organizatori. Tema este inspirată de colaborarea pe care membri ai Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor din cadrul Universităţii din Suceava o prefigurează cu Muzeul Bucovinei din Suceava, în vederea oferirii de noi experienţe interactive vizitatorilor în momentul parcurgerii expoziţiilor. Dificultatea acestui concurs este dată şi de timpul limitat (25 de ore) pe care echipele de studenţi îl vor avea la dispoziţie pentru finalizare proiectelor proprii. Un juriu alcătuit din trei invitaţi din partea Muzeului Bucovinei din Suceava, OSF Global Services şi Assist Software va evalua capacitatea studenţilor de a propune soluţii eficiente şi creative pentru tema propusă.
Echipa de organizatori, prof. univ. dr. ing. Adrian Graur şi prof. univ. dr. ing. Radu-Daniel Vatavu, vede în această competiţie răspunsul pe care Universitatea Suceava îl dă eforturilor manifestate în plan internaţional pentru derularea celebrelor evenimente de tip „hackathon” prin măsurarea unei noi mărimi fizice a dezvoltării în domeniul IT, şi anume creativitatea tehnică pe unitatea de timp. Sponsorii concursului din acest an sunt Assist Software, OSF Global Services şi Global Design.