Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava (USV) continuă campania de promovare în rândul viitorilor studenţi din statele non-UE. În acest sens, reprezentanţi ai USV au participat la târgurile internaţionale din capitalele Tashkent (Uzbekistan), Kiev (Ucraina) şi Astana (Kazahstan) pentru a promova oferta de studii la ciclurile licenţă, masterat şi doctorat a instituţiei.
Oferta diversificată a provocat interesul a sute de vizitatori ai celor trei târguri educaţionale. Programele în domeniile inginereşti, dar şi cele în domeniile economic şi umanist, au atras atenţia elevilor şi părinţilor acestora, transmite conducerea USV. Un punct forte al instituţiei sucevene l-a reprezentat oportunitatea de a urma toate cele trei cicluri de învăţământ superior în săli şi laboratoare moderne, dar şi faptul că universitatea are un campus compact, cu numeroase facilităţi pentru studiu, recreere, sport etc.
Rezultatele concrete ale acestei campanii de promovare vor putea fi cuantificate în vara şi toamna anului viitor, când se va încheia sesiunea de admitere pentru anul universitar 2017-2018.
Reprezentanţii Universităţii şi-a argumentat demersul de promovare în statele non-UE menţionând că „provenind dintr-o regiune vastă din perspectivă geografică şi ca număr de locuitori, dar cu un nivel tehnologic şi ştiinţific neadecvat, mulţi dintre absolvenţii de liceu se orientează spre universităţi din străinătate pentru a urma studii de calitate şi a avea mai multe şanse în construirea unei cariere”. Aceştia au mai menţionat că în contextul în care statele Uniunii Europene înregistrează un declin demografic destul de accentuat, iar numărul absolvenţilor şi al specialiştilor în numeroase domenii de activitate este într-o continuă scădere, guvernele acestora au adoptat diverse programe şi strategii de atragere către studiile universitare a candidaţilor proveniţi din afara comunităţii.