Romfilatelia a emis și a pus în circulație o emisiune de mărci poștale dedicată Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, cel mai important festival de teatru şi artele spectacolului din România, care susţine un dialog creator la nivel european şi internaţional.
Prin această emisiune filatelică, marca poştală îşi certifică încă o dată rolul său de ambasador al culturii în lume.
În anul 1993, un grup de iniţiativă a Teatrului Radu Stanca din Sibiu s-a hotărât să redea oraşului strălucirea pierdută, prin organizarea unui festival de teatru, ajutat de personalităţi ale lumii teatrale din România şi de peste hotare.
Festivalul, care a dobândit continuitate, a ajuns să fie cunoscut din America până în Japonia, devenind o instituţie cu o personalitate şi o structură din ce în ce mai bine definite.
Dacă la prima ediţie au participat reprezentanţi doar din România și din Republica Moldova, la cea de-a VII-a ediţie, festivalul a atras un număr record de participanţi din 54 de ţări.
Fiecare ediţie a festivalului se desfăşoară sub genericul unor teme generoase în jurul cărora se face planificarea artistică.
Cea de-a XXIII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, care se desfășoară în aceste zile (10 - 19 iunie a.c.) are ca motto sloganul „Construind încredere„.
Festivalul, structurat în 16 secţiuni, cuprinde 452 de spectacole, care se desfăşoară în 67 de spaţii de joc, de-a lungul a 10 zile, pentru 65.000 de spectatori, care au ocazia să experimenteze latura creativă.
Scopul festivalului este creşterea activă a comunităţii prin cultură consolidând interacţiunile dintre diferitele grupuri din cadrul comunităţii culturale şi a publicului larg.
Cele două timbre ale emisiunii fac trimitere atât către elemente grafice ale afişului festivalului (personajul cu mască), cât şi către anumite simboluri ale arhitecturii sibiene (Turnul Sfatului, Turnul Olarilor).