Garanţii de bună plată la încheierea viitoarelor contracte pentru apă şi căldură în municipiul Suceava
Miercuri, 12 Noiembrie 2014 (12:00:02)de Dana HUMOREANU
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)O soluţie prin care s-ar putea asigura ritmicitatea plăţii facturilor la energie termică şi apă-canal, precum şi sancţionarea promptă a rău-platnicilor ar putea fi obligarea beneficiarilor la depunerea unei garanţii de plată. Primarul de Suceava, Ion Lungu, a declarat, în conferinţă de presă, că între Bioenergy/Termica şi ACET, ca furnizori de utilităţi, pe de o parte şi beneficiari, de cealaltă parte ar trebui să existe contracte individuale, cu obligaţii stricte în caz de neplată. Având în vedere că debranşările individuale sunt extrem de greu de realizat, Lungu a spus că în contracte trebuie să existe clauze care să uşureze executarea silită pentru recuperarea sumelor datorate sau beneficiarii să depună o garanţie egală cu plata facturilor pe două luni. Această ultimă modalitate este practicată pe scară largă în alte state. La încheierea contractului, beneficiarul depune „garanţia” într-un cont special, la care furnizorul de utilităţi are acces în cazul în care factura nu este plătită la termen. Dacă factura nu este plătită în două luni, furnizorul de apă sau energie termică îşi recuperează banii din acest cont şi are dreptul să rezilieze contractul. Pentru prelungire, în contul special trebuie depuşi din nou banii - garanţie.
Vizualizări articol: 2069 | | Notează articolul: | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi Garanţii de bună plată la încheierea viitoarelor contracte pentru apă şi căldură în municipiul Suceava5.052
|
|
Comentarii
Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.
Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.
(12 nov 2014, 15:06:01