În perioada noiembrie 2012 – octombrie 2013 s-au derulat două ediţii ale proiectului „Dezvoltarea resurselor umane în învăţământul preşcolar” – POSDRU/87/1.3/5/61130 prin care numeroase cadre didactice din şase judeţe din România, inclusiv judeţul Suceava, din invăţământul preprimar au urmat cursul de formare „Grădiniţa şi comunitatea – pentru o pedagogie a relaţiilor”. Dintre ideile noi şi exemplele de bune practici la nivel european ale educaţiei timpurii abordate la curs, s-a desprins filosofia pedagogică dezvoltată la Reggio Emilia – Italia – o experienţă de succes în care educaţia reprezintă „componenta strategică şi creatoare a propriei idei de comunitate şi de viitor al comunităţii”.
Astfel, în cadrul activităţilor de formare continuă, la Grădiniţa cu Program Normal „Luminiţa” Siret s-au proiectat demersuri pedagogice prin care să fie implementate unele componente ale practicilor moderne care vizează modificările la nivelul curriculumului naţional. În cadrul comisiei metodice, la grupa mare „Licuricii”, prof. Mirela Popoiu, s-a desfăşurat o activitate integrată care a pus accent pe strategii noi: copiii au explorat simţul vizual realizând creaţii la masa luminoasă, au investigat simţul auditiv prin manipularea „instrumentelor muzicale” neconvenţionale: pietre, pet-uri umplute cu seminţe, pahare cu picior, cutii de diverse structuri şi mărimi, simţul tactil prin modelarea spumei, iar cel gustativ şi olfactiv prin elemente de activitate casnică.
În cadrul cercului pedagogic de vineri, 28 noiembrie, la care au participat 33 de educatoare din zona Siret, prof. Adriana Costiuc a prezentat rezultate spectaculoase pe care le-au realizat preşcolarii ca urmare a abordării demersului didactic conform modelelor de bune practici europene.