În primele şapte luni ale anului, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava (CJPC) a înregistrat aproape 900 de reclamaţii. Şefa CJPC, Elena Oanea, a spus că „instituţia a înregistrat şi a soluţionat 858 de reclamaţii, iar dintre acestea, 575 de sesizări, ceea ce înseamnă 67% din totalul reclamaţiilor, vizează sfera de prestări servicii”. Alte 189 de reclamaţii s-au înregistrat pentru produse nealimentare şi 94 de reclamaţii pentru produse alimentare.
Din cele 858 de reclamaţii înregistrate, 531 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor (62% din totalul reclamaţiilor înregistrate), 300 s-au dovedit a fi neîntemeiate (35% din total), iar 27 de reclamaţii au fost redirecţionate altor instituţii conform sferei de competenţă (3% din totalul reclamaţiilor).
După cercetarea reclamaţiilor şi stabilirea măsurilor reparatorii conform normelor legale, s-au acordat consumatorilor despăgubiri în valoare de 160.000 de lei.
Sume consistente au reprezentat contravaloarea unui autoturism, 40.000 de lei, contravaloarea comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul creditelor, 21.000 de lei, contravaloarea sumelor restituite în cazul unor aparate electrocasnice defecte, când nu s-a putut realiza repararea sau înlocuirea produsului, 17.000 de lei.