Două comisii mixte numite prin ordin al prefectului Sorin Arcadie Popescu efectuează începând de joi verificări la 14 primării din judeţ pentru a afla cauzele care au dus la neplata drepturilor salariale către însoţitorii persoanelor cu handicap în cursul anului trecut. Controlul este motivat pe de o parte de faptul că unele unităţi administrativ-teritoriale au avut în anul 2011 excedent bugetar, iar pe de altă parte de reclamaţiile făcute de însoţitorii persoanelor cu handicap.
„Am dispus prin ordin înfiinţarea a două comisii mixte care să verifice modul de finanţare şi de plată a asistenţilor personali în anul 2011 în cele 14 unităţi administrativ teritoriale”, a declarat prefectul Popescu. Comisiile au în componenţă reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului-judeţul Suceava, ai Agenţiei judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava şi ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Suceava şi îşi vor desfăşura activitatea în perioada 12-13 ianuarie 2012, fiind coordonate de către şeful Corpului de Control al Prefectului, Gheorghe Cotin. Unităţile administrativ-teritoriale supuse verificărilor sunt: Baia, Cornu Luncii, Drăguşeni, Dolheşti, Dumbrăveni, Forăşti, Frătăuţii Noi, Grăniceşti, Horodniceni, Rădăşeni, Salcea, Vadu Moldovei, Udeşti şi Zvoriştea.
Rezultatele verificărilor efectuate, concluziile, precum şi măsurile propuse în cazul depistării unor nereguli vor fi prezentate prefectului până pe data de 17 ianuarie.