Firmele sucevene care în cursul anului trecut au realizat o cifră de afaceri mai mică de 35.000 de euro pot solicita scoaterea din evidenţa plătitorilor de TVA. Şeful Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Suceava, Petrică Ropotă, a declarat că noile modificări aduse Codului Fiscal dau posibilitatea agenţilor economici să beneficieze de această facilitate pe tot parcursul anului. Petrică Ropotă a explicat că posibilitatea scoaterii din evidenţa plătitorilor de TVA pentru firmele care nu au depăşit plafonul de 35.000 de euro exista şi anul trecut, însă odată cu noile modificări ale Codului Fiscal, firmele pot solicita acest lucru în fiecare lună a acestui an. „Ţin să precizez că aceste modificări fac parte dintr-o serie de noi măsuri pentru sprijinirea contribuabililor. Şi anul trecut a existat această măsură care dădea posibilitatea firmelor să solicite anularea înregistrării în scopuri de TVA. Astfel, până acum agentul economic trebuia să depună o cerere în acest sens o singură dată pe an, până pe data de 20 ianuarie, iar scoaterea din evidenţă începea cu data de 1 februarie”, a precizat directorul DGFP Suceava.
Petrică Ropotă a precizat că în urma modificării prevederilor Codului Fiscal, cererile pentru scoaterea din evidenţa plătitorilor de TVA se pot depune şi în cursul anului, în primele zece zile ale fiecărei luni următoare perioadei fiscale aplicate de contribuabil. „Practic, pentru firmele care au perioadă fiscală luna, cererile pot fi depuse în fiecare lună. Firmele care au perioada fiscală trimestrul, pot depune cererile în luna următoare finalizării trimestrului, însă doar în situaţia în care îndeplinesc condiţiile solicitate prin lege”, a mai spus Petrică Ropotă.