La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia consumatorilor Suceava s-au înregistrat, în ultima perioadă, un număr mare de reclamaţii împotriva băncilor care încalcă clauzele contractuale cu clienţii.
Şeful CJPC Suceava, Elena Oanea, a declarat că „în ultimele zile am primit 30 de reclamaţii împotriva unor bănci din Suceava. Problema cel mai frecvent reclamată este perceperea în continuare a comisionului de risc de 0,125%, deşi prin articolul 36 din O.G 50/iunie 2010 acesta a fost eliminat”.
Elena Oanea a mai spus că „este reclamată existenţa în contractele în derulare a unor clauze apreciate ca abuzive de către consumatori cu privire la condiţiile în care se modifică rata, dobânzile, modul în care se calculează dobânzile penalizatoare tip procent.
Şapte dintre reclamaţii au fost deja cercetate şi soluţionate în favoarea consumatorilor.
Restul reclamaţiilor sunt distribuite comisarilor şi sunt în curs de cercetare.
Serviciile financiare prestate de instituţiile bancare sunt în atenţia comisarilor CJPC Suceava. În luna august au fost verificate toate băncile care au sucursale pe raza judeţului Suceava, controalele vizând respectarea drepturilor consumatorilor la prestarea serviciilor de plată şi de asemenea, la încheierea contractelor de credit de consum de către societăţile bancare în conformitate cu prevederile Ordonanţei 50/2010.
Elena Oanea a spus că „s-au aplicat amenzi contravenţionale în cuantum de 85.000 de lei şi s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor constatate”.