Comisarii pentru protecţia consumatorilor Suceava au efectuat controale la operatorii economici care comercializează ochelari de soare şi de vedere şi la cei care prestează servicii de montare a ochelarilor de vedere. Au fost controlaţi 11 operatori economici cu aceste obiecte de activitate, iar la 8 dintre aceştia s-au constatat abateri de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, aplicându-se amenzi contravenţionale în cuantum de 27.200 de lei.
Şeful CJPC Suceava, Elena Oanea a declarat că „firma Lent Optik SRL din Bucureşti se deplasează în teritoriu (în cazul nostru în oraşul Dolhasca), consultă clienţii, încasează un avans şi, în baza unui contract, se angajează să livreze acestora ochelarii de vedere solicitaţi. Trebuie de precizat că în acest caz este vorba despre ceea ce în legislaţie este numit un contract încheiat în afara spaţiilor comerciale. S-a constatat că din contract lipseşte clauza care dă consumatorului dreptul denunţării unilaterale a contractului în termen de 7 zile care încep să curgă fie de la data încheierii contractului, fie de la data primirii produsului de către consumator, dacă livrarea se efectuează după data încheierii contractului. De asemenea, în contract nu se specifică, cum prevăd normele legale, şi pentru operatorul economic, cum sunt indicate pentru consumator, penalităţi în situaţia neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către acesta”. În consecinţă, reprezentanţii firmei au fost amendaţi cu 5200 de lei şi au fost obligaţi să refacă toate contractele, conform normelor legale.
În alte situaţii, societăţi care efectuează consultaţii oftalmologice, montează şi comercializează ochelari de vedere fără să informeze corect consumatorii asupra tarifelor, nespecificandu-se cât costă individual, lentilele, ramele(care, în fond, pot fi cumpărate şi separat ) şi manopera.
În unele cazuri, comisarii pentru protecţia consumatorilor au constatat că agenţii economici nu oferă certificat de garanţie, conform normelor legale, sau certificatele de garanţie oferite sunt incomplete, nefiind specificate drepturile consumatorilor conform normelor legale.
În ceea ce priveşte ochelarii de soare, Elena Oanea a spus că „nu întotdeauna sunt etichetaţi, nu se afişează preţurile, sau sunt neconformi, zgâriaţi sau cu rama fisurată”.