Deliberativul local sucevean s-a întrunit astăzi într-o şedinţă extraordinară, pentru a aproba finanţarea lucrărilor de stabilizare a terenului din zona centrală a municipiului, în vederea începerii unor lucrări de amploare la cele două parcări subterane pentru care au fost obţinute fonduri externe.
Valoarea totală a lucrărilor care vor asigura stabilitatea terenului şi a clădirilor din zonă este de peste 6,9 milioane de lei, la propunerea primarului Ion Lungu, banii necesari urmând să fie luaţi din creditul contractat în urmă cu doi ani de la Dexia Bank.
“Avem acest împrumut de 50 de milioane de lei, pe obligaţiuni municipale, la Dexia Kommunal Credit, iar la rubrica de finanţare a cheltuielilor proprii pe programul ISPA am avut prinse 11 milioane de lei. O parte din acei bani s-au mai consumat, dar cum proiectul ISPA se apropie de final, e clar că nu vom cheltui în totalitate aceşti bani, încât putem direcţiona o parte din ei spre acest proiect”, a spus Lungu, care a obţinut aprobarea consilierilor locali pentru a utiliza fondurile respective.
Practic, proiectul de reabilitare a zonei centrale a municipiului Suceava, care include şi amenajarea a două parcări subterane, care face parte dintr-un Plan Integrat de Dezvoltare, pentru care s-a obţinut o finanţare nerambursabilă de 22,4 milioane de euro, a fost completat cu un alt proiect, finanţat de la bugetul local, care va rezolva principalele probleme existente în zonă, din cauza pânzei freatice ridicate.
Soluţia tehnică propusă de specialişti este ca cele două parcări subterane să fie realizate pe o structură de susţinere rigidă, sprijinită pe piloni de susţinere (piloţi secanţi), care au rol de transmitere către straturile de teren rezistent greutatea construcţiilor de deasupra, dar şi de consolidare a terenului.
Conform studiului realizat, sprijinirea pereţilor celor două parcări subterane cu piloţi secanţi va contribui la stabilizarea clădirilor din vecinătate, cel mai bun exemplu de imobil afectat deja de nivelul ridicat al apelor freatice fiind blocul turn T17, care stă înclinat de ani de zile.