De luna viitoare, gunoiul produs de suceveni va fi transportat la Botoşani, la groapa de gunoi a oraşului, unde nu doar distanţa mai mare va creşte costurile, ci şi tarifele de depozitare, mai mari decât la Fălticeni.
Tocmai de aceea, municipalitatea suceveană a căutat mai multe soluţii prin care să reducă costurile suplimentare impuse odată cu închiderea gropii de gunoi de la Fălticeni, la 15 iunie 2010.
“Am convenit cu Rosal ca transportul să se facă în autospeciale de mare capacitate, de 18 metri cubi, care să aibă şi remorcă, în care să mai încarce încă 18 metri cubi, astfel încât să ducem dintr-un singur transport 36 de metri cubi de gunoi, să avem o eficienţă cât mai mare. Cu strategia făcută de noi, de colectare selectivă, pe care vrem să o punem în practică curând, sperăm să reducem mult cantitatea de gunoi pe care o vom transporta la Botoşani, undeva la 70% din cât se transportă acum la Fălticeni.
Prin aceste măsuri vrem să ne închidem cu costurile de colectare şi depozitare a gunoiului la un nivel apropiat de cele din prezent”, a declarat ieri primarul Sucevei, Ion Lungu.
În prezent, autospecialele cu care este colectat gunoiul din Suceava şi apoi transferat la groapa de deşeuri de la Fălticeni au o capacitate de 9 metri cubi.
Practic, transporturile care vor fi făcute către groapa de gunoi de la Botoşani vor avea o capacitate de patru ori mai mare, pentru a fi compensate cheltuielile suplimentare generate de distanţa mult mai mare ce trebuie parcursă până în judeţul vecin.
O cheltuială suplimentară este generată şi de tarifele de depozitare a gunoiului, mai mari decât cele de la Fălticeni.
Tariful de operare şi depozitare a gunoiului în rampa de la Botoşani este de 9 lei pe metrul cub, comparativ cu 7 lei pe metrul cub, cât este acum la Fălticeni.