Intervenţia specialiştilor în situaţii de urgenţă va beneficia, în al doilea trimestru al anului viitor, de echipamente performante primite în cadrul unui proiect cu finanţare europeană, lansat marţi, ca rezultat al parteneriatului din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST. Proiectul a fost prezentat de vicepreşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Vasile Ilie, împreună cu colonelul Romeo Burlui, şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, directorul Serviciului de Ambulanţă, dr. Daniel Martiniuc, dr. Marinela Grădinaru, director adjunct la Direcţia de Sănătate Publică, managerul de proiect Alina Popa şi asistenta sa, Gabriela Dugan, de la CJ Suceava.
Potrivit vicepreşedintelui Vasile Ilie, în cadrul proiectului derulat la nivelul Regiunii de Dezvoltare Nord-Est se vor achiziţiona 47 de autospeciale care vor fi repartizate prin contracte de comodat Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă de la Suceava, Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ şi Vaslui. ISU Suceava va primi 10 autospeciale, în valoare totală de 2,090 milioane de euro. Şase dintre maşini sunt de capacitate medie pentru lucrul cu apă şi spumă, utilizate în stingerea incendiilor, o autospecială este de capacitate mărită, o autospecială de cercetare pentru risc nuclear, biologic şi tehnologic, una pentru descarcerări grele şi o autospecială complexă de intervenţie, descarcerare şi acordare a asistenţei medicale de urgenţă.
Proiectul a fost acceptat spre a fi finanţat în cadrul POR, axa 3, măsura 3.3, iar contractul a fost semnat pe 16 iulie a.c.. Consiliul Judeţean Suceava va contribui cu aproximativ 187.000 de lei.
(10 nov 2009, 22:59:20