Direcţia pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional Suceava va avea în curând un “tel verde”, la care să fie semnalate “cazurile de agresiune şi tot ceea ce ţine de aplicarea unui tratament neadecvat asupra patrimoniului cultural”, a anunţat, într-o conferinţă de presă, directorul coordonator al instituţiei, Daniel Hrenciuc. Acesta a precizat că instituţia pe care o conduce a semnat în acest sens un contract cu Romtelecom şi că numărul de apel va fi mediatizat imediat ce va fi alocat, pentru a deveni cunoscut.
Daniel Hrenciuc a precizat că de cele mai multe ori cazurile de agresiune, deteriorare sau pierdere iremediabilă a bunurilor patrimoniului cultural mobil sau imobil sunt cunoscute cu întârziere („aflăm şi după două, trei luni”) şi nu mai pot fi întreprinse măsuri eficiente.
„Ne aşteptăm ca acest lucru să aibă un impact pozitiv”, a spus el exprimându-şi speranţa că cei care apelează „vor da dovadă de seriozitate”, iar numărul cu acces gratuit „va servi într-adevăr pentru ce vrem noi”.
Pentru început, la acest „tel verde”, la care va răspunde un salariat al instituţiei, se va putea suna doar în timpul programului de lucru (8:00 - 17:00) dar, dacă se va constata că este cazul, programul se poate extinde şi în zilele de weekend.
Daniel Hrenciuc a precizat că după un interval de şase luni se va face o evaluare „pentru a vedea cât de utilă este această iniţiativă”.