Prim- vicepreşedintele PD-L Suceava, senatorul Orest Onofrei, susţine că decizia Guvernului de majorare a amenzilor aplicate operatorilor rutieri care nu respectă perioadele de conducere, pauzele şi timpul de odihnă ale şoferilor este benefică „la prima vedere”, însă crede că ar fi trebuit să li se ofere şi conducătorilor auto posibilitatea de a amenda autorităţile pentru nerespectarea obligaţiilor ce le revin în a preveni accidentele rutiere. Onofrei consideră că Ministerul Administraţiei şi Internelor ar fi trebuit să ia acele măsuri care pot fi aplicate în România arătând că nu poţi să ai o legislaţie rutieră europeană pe drumuri balcanice. El a explicat, spre exemplu, că tahograful, aparat care înregistrează viteza, perioadele de conducere şi timpii de odihnă ale şoferilor, este practic imposibil de folosit legal în România. „În România după patru ore de condus nu ai unde să te odihneşti sau nu ai unde să te odihneşti în siguranţă pentru marfa pe care o transporţi. Dacă la aceste lucruri mai sunt adăugate toţi timpii de odihnă suplimentari şi involuntari pe care un conducător auto este obligat să-i aibă forţat la drumurile nesemnalizate, la drumurile în lucru, la drumurile impracticabile, nu poţi să vorbeşti doar de ceea ce şoferii trebuie să facă, fără să vezi dacă pot să le facă pe drumurile pe care le avem în ţară”, a explicat Onofrei.