Senatorul de Suceava Orest Onofrei pregăteşte o iniţiativă care să elimine „ambiguitatea legislativă” din zona promovării de proiecte cu finanţare europeană, cu consecinţe asupra creşterii gradului de absorbţie a fondurilor externe. Onofrei a declarat că intenţia sa este aceea de a propune ca execuţia studiilor de fezabilitate necesare pentru promovarea unui proiect cu finanţare europeană să fie scoasă la licitaţie la pachet, împreună cu consultanţa şi proiectul tehnic propriu-zis, iar toate aceste servicii să fie plătite doar după obţinerea finanţării. El a subliniat că în acest fel s-ar economici foarte mulţi bani publici, s-ar face o selecţie a firmelor de consultanţă care au aparatură şi personal calificat, faţă de firmele care nu au personal şi au „doar aparatură de copiere şi influenţă pe lângă cine trebuie”, şi nu în ultimul rând s-ar scurta foarte mult timpul de la iniţierea până la finalizarea unui proiect întrucât în caz de contestaţii s-ar înregistra doar una singură pentru că cele trei servicii. Senatorul PD-L de Suceava a arătat că în prezent unele autorităţi locale cheltuiesc foarte mulţi bani publici pentru studii de fezabilitate care zac în sertare doar pentru a ajuta firmele clientelare, firme care nu fac decât să tragă proiectele la xerox. „La ora actuală la autorităţile publice locale şi Consiliile Judeţene la nivel naţional probabil sunt zeci de mii de studii de fezabilitate pe care s-au plătit sute de milioane de euro şi care sunt neutilizabile, studii plătite din bani publici pentru că nu reprezintă cheltuieli eligibile. Multe primării se laudă că au proiecte dar de fapt ele nu au proiecte ci studii de fezabilitate care nu duc nicăieri”, a spus Onofrei.