Agenţia Cîmpulung Moldovenesc a SC ACET SA Suceava, furnizor de apă, a început o campanie de debranşări de la reţeaua municipală, destinată să reducă din pierderi.
Conducerea ACET a explicat autorităţilor locale că năravul cîmpulungenilor de a consuma fără a plăti apa rece trebuie oprit cumva şi aceasta ar fi unica modalitate rămasă, după multiple somaţii, rugăminţi şi alte metode de convingere paşnice, rămase fără efect. În prezent, ACET se confruntă cu datornici care nu au mai plătit apa de câţiva ani, ba chiar cu datornici care nu au plătit nici furnizorului anterior. Pentru că, în lipsa banilor, nu poate achita propriile facturi, ACET riscă să fie sancţionată de furnizori. De pildă, pentru că furnizorul de apă nu poate plăti curentul electric, întregul municipiu riscă să rămână fără apă. Primarul Gabriel Constantin Şerban a explicat că înţelege situaţia furnizorului şi sprijină demersurile sale, oricât de neplăcute ar fi unora, „pentru că trebuie să ne conformăm toţi unor reguli de bun simţ şi de civilizaţie, trebuie să plătim ce consumăm şi să nu aşteptăm să rezolve alţii”.
Chiar şi locatarii fără debite ar sprijini debranşarea datornicilor, dar un amănunt legislativ şi tehnic îi aruncă în aceeaşi oală. „La noi pe scară, doar doi nu au plătit, dar apa se taie la toţi. Noi, ceilalţi, care am rupt din pâinea copiilor ca să plătim datoriile înseamnă că rău am făcut. Data viitoare nu ne mai prind de proşti să dăm bani şi pe ce nu consumăm. Ăstora care nu au bani nu le poate lua oricum nimic”, ne-a spus un localnic fără datorii care s-a trezit în mod repetat cu apa oprită.
Nu se poate proceda altfel, explică autorităţile cîmpulungene, pentru că nu există soluţia tehnică de a „tăia ţeava” individual. În plus, aşa cum arată legile în prezent, furnizorul susţine că nu poate încheia contracte cu fiecare proprietar de apartament, ci doar cu asociaţia de proprietari, aşa că nici nu poate debranşa ori da în judecată un rău platnic în mod individual.