Toate magazinele din judeţul Suceava care au dat startul vânzărilor promoţionale vor fi verificate în următoarea perioadă de către inspectorii pentru protecţia consumatorilor.
Controalele vizează aspecte legate de modul în care se desfăşoară campaniile promoţionale în magazine şi centre comerciale.
Orice comerciant care anunţă o campanie promoţională are obligaţia de a raporta reducerea la preţul de referinţă al produsului, iar pe eticheta acestuia trebuie să se găsească atât preţul practicat înaintea campaniei, cât şi noul preţ, cu reducerea aplicată. Până acum, după ce inspectorii OJPC au efectuat o serie de controale privind aspectele precizate anterior, Elena Oanea a spus că mulţi operatori economici au încălcat prevederile menţionate, lăsând etichetele cu preţul de referinţă şi lăsând cumpărătorul să-şi calculeze singur noul preţ, promoţional.
Toţi operatorii economici la care s-au constatat abateri până acum au fost sancţionaţi cu amenzi contravenţionale cuprinse între 2000 de lei şi 3000 de lei.
Controalele pe această temă continuă pe tot parcursul lunilor ianuarie şi februarie, în tot judeţul.