Spania, a cincea piaţă auto din Europa, înregistrează un declin fără precedent al vânzărilor de noi modele. Conform datelor remise de ANFAC (Asociaţia Producătorilor de Automobile din Spania) în luna noiembrie s-au comercializat doar 63.069 de unităţi, cu aproape 50% mai puţine vehicule decât în octombrie 2008.
Luna trecută a fost una neagră pentru cele mai populare mărci auto din Spania care au pierdut procente importante în vânzări: Seat - 41%, Ford - 44%, Peugeot - 54% şi Citroën - 57%. Singura marcă aflată pe plus a fost Dacia care comercializat în noiembrie 654 de vehicule cu 12% mai mult decât în urmă cu două luni.
Estimările făcute de ANFAC indică o scădere totală a vânzărilor cu 28% până la finalul anului curent.
În primele 11 luni ale lui 2008, pe piaţa auto spaniolă s-au vândut 1.088.000 de automobile cu 26% mai puţin comparativ cu perioada similară din 2007.