Ciprian Anton, președintele Asociației Județene de Fotbal, este de părere că se poate profita de criza creată de COVID-19 pentru a se aduce modificări sistemului competițional din România.
„Va fi greu ca întrecerile fotbalistice din acest an să se încheie normal, așa cum era stabilit inițial, de aceea, cred că se pot lua în discuție unele schimbări. Din punctul meu de vedere, o variantă care poate fi dezbătută este aceea ca să nu se mai susțină meciurile de baraj pentru promovarea în Liga a III-a, iar cele 41 de campioane județene să acceadă pe tabloul eșalonului al treilea în mod direct, desigur, dacă întrunesc criteriile stabilite de FRF. Astfel, la acest nivel, fără să retrogradeze nimeni, s-ar putea mări numărul de serii de la 5 la 8, spre exemplu. E clar că va urma o perioadă economică mai dificilă și trebuie să ne gândim și la bugetul echipelor, care vor economisi sume importante de bani din transport și din eventuale cazări pe la hoteluri. Același lucru este valabil și pentru Liga a II-a, eu fiind un adept al unei competiții cu două serii, din motive asemănătoare cu cele prezentate mai sus. Cred că nici pentru Liga I n-ar fi rău un format cu 16 sau 18 echipe. Trebuie să găsim soluții ca să menținem cât mai multe grupări în fenomen, pentru că multe s-ar putea să dispară după această criză”, a declarat Ciprian Anton.
O variantă asemănătoare pe marginea acestui subiect a fost vehiculată zilele trecute și de antrenorul Forestei, Petre Grigoraș.
„Eu tot timpul am fost de părere ar trebui să existe mai multe echipe la nivelul primelor două eșaloane, dar știu că această variantă nu este agreată de conducerea Federației Române de Fotbal. Liga întâi ar putea fi mărită la 16 sau chiar 18 echipe, iar eșalonul al doilea, prin promovarea a chiar două formații din Liga a III-a, ar putea fi structurat în două serii a câte 14 echipe. Acest lucru ar fi benefic din mai multe puncte de vedere. În primul rând, plecând de la situația din prezent, cu echipe împânzite în fiecare colț al țării, transportul este foarte anevoios din cauza lipsei infrastructurii rutiere. Se adună oboseală multă, nopți în plus de cazare prin hoteluri, ceea ce înseamnă și cheltuieli mult mai mari. Trebuie luate în considerare și aceste variante de cei puși să ia decizii, mai ales că va urma și o perioadă foarte grea din punct de vedere economic”, a precizat Grigoraș.