Nouă şcoli din judeţ au primit, din partea Federaţiei Române de Şah, truse şi manuale de şah, unităţile fiind incluse în Programul naţional „Educaţie prin Şah în învăţământul preuniversitar”.
Donaţia a fost făcută de către deputatul Sorin Avram Iacoban, preşedintele Federaţiei Române de Şah, în cadrul „Reuniunii anuale de management instituţional”, eveniment la care au luat parte toţi directorii unităţilor şcolare de învăţământ preuniversitar de stat şi particular din judeţ.
Donaţia federaţiei constă în truse speciale pentru şah, care conţin, fiecare, 10 garnituri de piese, 10 table pliabile de şah, o tablă portabilă de demonstraţie, două manuale (pentru fiecare an de studiu), programa primilor doi ani de studiu.
Şcolile unde elevii din clasele primare vor învăţa noţiuni introductive din şah sunt: Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Suceava, Şcoala Gimnazială Nr. 1 Gura Humorului, Şcoala Gimnazială „Bogdan Vodă” Rădăuţi, Liceul Tehnologic „Oltea Doamna” Dolhasca, Şcoala Gimnazială Valea Moldovei, Şcoala Gimnazială Râşca, Şcoala Gimnazială Putna, Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor, Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni, seturile fiind înmânate personal tuturor directorilor celor nouă şcoli.
„Federaţia Română de Şah donează către 500 de şcoli din România aceste seturi de şah. Din acest an şcolar, şahul este materie opţională în toate şcolile din ţară. Şahul este mai mult decât un sport, dezvoltă caractere, dă siguranţă şi dezvoltă inteligenţa”, a menţionat Iacoban. Acesta a mai precizat că proiectul se adresează primilor doi ani de studiu, recomandând profesorilor de sport ca elevii care sunt scutiţi de sport să fie îndrumaţi să joace şah.
Potrivit proiectului „Educaţie prin şah”, „elevii vor avea ocazia să se familiarizeze cu tabla de şah, cu regulile de joc şi să decodifice semnificaţia semnelor convenţionale utilizate în partida de şah. Exerciţiile de interpretare, observaţia, simularea unor situaţii de joc, calculul unor variante de joc sunt etape pe care elevii le vor parcurge în cei doi ani de studiu". Cele 500 de unităţi de învăţământ au fost selectate pe baza unor criterii clare: existenţa unor cluburi de şah, dorinţa elevilor de a practica şahul în şcoli, existenţa profesorilor care pot preda şahul, ca disciplină, participarea la concursuri naţionale/internaţionale ale elevilor/unităţilor de învăţământ.