Chiar dacă problemele financiare cu care se confruntă majoritatea echipelor din România nu au ocolit nici Areniul, echipa Rapid Suceava a reuşit până acum să treacă cu bine peste toate neajunsurile. „Alb-vişiniii” au început bine campionatul, au strâns cinci victorii în primele şapte etape, au acumulat chiar maximum de puncte în ultimele trei runde şi s-au cocoţat pe poziţia a treia în ierarhia Seriei I, la egalitate de puncte cu Rapid Bucureşti şi la numai o lungime în spatele liderului Dacia Unirea Brăila. La capitolul audienţă, cu o medie de 2.000 de spectatori pe meci, Rapidul este printre cele mai bine cotate echipe din eşalonul secund, ceea ce înseamnă că fenomenul fotbalistic este în continuare iubit şi are căutare la Suceava.
Important este ca echipa să fie susţinută şi motivată să poată susţine acest ritm şi pe mai departe. Să nu uităm că Rapidul a traversat un moment la fel de bun în toamna anului trecut, numai că din punct de vedere financiar n-au putut fi susţinute acele rezultate pozitive din campionat şi Cupa României. Datoriile către jucători au început să se adune, atmosfera din cadrul lotului s-a degradat treptat, astfel că gruparea suceveană a ajuns să termine sezonul gâfâind.
Principalul punct de sprijin al echipei în ultimii ani a fost Consiliul Local, însă important este ca banii puşi la bătaie de municipalitate să vină la timp, cea mai mare nevoie de finanţare fiind în timpul perioadei competiţionale, atunci când cheltuielile sunt mai mari şi nevoia de bani pe măsură. Spre exemplu, pe anul 2015, în cele nouă luni scurse până acum, Primăria a vărsat în contul clubului 450.000 de lei din totalul de 1.000.000 de lei promişi, în condiţiile în care bugetul de subzistenţă al echipei pe un sezon competiţional este cifrat la 1.600.000 de lei. Primarul Ion Lungu a repetat în mai multe rânduri că deliberativul local va vira toţi aceşti bani în funcţie de performanţele echipei, iar în condiţiile date, ţinând cont de toate aspectele, plecând de la buget, valoarea lotului de jucători, infrastructură, condiţii de pregătire, locul trei ocupat de Rapid în acest moment poate fi considerat o realizare.
Poate ar fi cazul ca echipa fanion a Sucevei, care, în paranteză fie spus, a ajuns din subsolul fotbalului judeţean în Liga a III-a prin forţe proprii, fiind ajutată de municipalitate abia din momentul când s-a pus în discuţie promovarea în eşalonul secund, să fie tratată cu mai multă consideraţie, incluzând aici şi mediul privat.
Plecând de la situaţia de criză care parcă nu se mai termină, puţine societăţi comerciale din judeţ şi-au pus în cap să sprijină nu doar fotbalul, ci sportul local în general, care de la Revoluţie încoace se află într-un mare deficit de finanţare, situaţia părând să se înrăutăţească de la an la an.
La fotbal, cel mai vechi sponsor este societatea Lidana, care a rămas un susţinător constant al echipei în ultimii ani, atât cu bani, cât şi prin suportul oferit la tipărirea biletelor, afişelor şi programelor de meci. Spre lauda lor, alături de fotbalul sucevean continuă să rămână Railex sau Aqua Carpatica, dar şi Spartan şi SUCT, care sunt apariţii mai recente printre sponsorii Rapidului. Iar din păcate, lista se cam opreşte aici!
Sperând la vremuri mai bune, fotbaliştii Rapidului continuă să-şi facă meseria cu decenţă şi se pregătesc pentru meciul cu Farul, de mâine, de la Constanţa, care va fi transmis în direct de noul canal de sport Digi 4, cu începere de la ora 18.00.