Nicolae Tandin Cernica, suceveanul în vârstă de 40 de ani care şi-a propus să alerge de la Vatra Dornei la Suceava cu scopul de a sensibiliza populaţia în vederea sprijinirii maternităţilor din judeţ, a fost întâmpinat la sosire într-un mod aparte. Pe ultimii kilometri, de la intrarea în municipiul Suceava şi până în faţa Unităţii de Primire a Urgenţelor din cadrul Spitalului Judeţean Suceava, Tandin Cernica a fost însoţit în cursa sa aproape solitară de 6 sportivi care aveau făclii.
A fost un gest aparte care a încheiat o cursă aparte pentru un scop nobil şi generos. Acţiunea s-a bucurat de sprijinul Organizaţiei „Salvaţi Copiii”, iar banii care vor fi strânşi cu acest prilej vor fi folosiţi pentru dotarea cu 30 de echipamente a maternităţilor din 25 de oraşe, dar şi informarea publicului asupra nevoii de implicare în reducerea mortalităţii infantile la noi în ţară. Trebuie spus că maratonul de 110 km de la Vatra Dornei la Suceava al lui Tandin Cernica a coincis cu debutul campaniei „Bun venit pe lume”, acţiune din cadrul proiectului „Fiecare copil contează”.
Primarul din Câmpulung a promis sprijin pentru proiect
Cursa de sâmbătă a fost o adevărată provocare pentru Tandin Cernica. Nu mai alergase niciodată pe o distanţă de 110 km şi nici pe şosea. Cei drept, avea experienţa alergărilor montane, dar asfaltul i-a solicitat încheieturile într-un mod aparte. Cu toate aceste mici probleme, Tandin nu s-a gândit nici un moment să renunţe.
A plecat din faţa Spitalului Municipal Vatra Dornei la ora 8.00, fiind însoţit pe o distanţă de circa 3 km de antrenorul Cristian Prâsneac, de la CSM Vatra Dornei, şi 3 dintre sportivii acestui club. A urmat o cursă solitară până la Câmpulung Moldovenesc, acolo unde Tandin Cernica a fost întâmpinat de primarul Mihăiţă Negură.
„Am primit asigurări din partea domnului primar că va sprijini acţiunea de colectare de sponsorizări de la oamenii de afaceri din Câmpulung Moldovenesc pentru un proiect care vine în sprijinul vieţii, motiv pentru care dorim să-i mulţumim”, a precizat Camelia Iordache, preşedintele Organizaţiei „Salvaţi Copiii”.
A alergat însoţit doar de maşină
Între Câmpulung Moldovenesc şi Gura Humorului, Tandin Cernica a alergat de unul singur. Singurul său sprijin au fost colegii din maşina de însoţire, mesajele transmise de aceştia fiind recepţionate pozitiv de oamenii care erau pe traseu.
Gura Humorului a fost momentul unei pauze de o oră, perioadă în care alergătorul temerar a fost consultat medical, iar verdictul a fost acela că poate continua până la Suceava.
„O parte din drum l-am parcurs doar la lumina farurilor maşinilor. A fost o senzaţie cu totul aparte şi neobişnuită, mai ales pe porţiunile în care am alergat singur”, a mărturisit Tandin Cernica.
Jumătate din distanţă dintre Gura Humorului şi Suceava a fost „acompaniat” de voluntari de la „Salvaţi Copiii”, iar la intrarea în oraş a fost aşteptat de 6 sportivi cu făclii. „Mi-au ridicat moralul, mai ales că era aproape de miezul nopţii şi veneam după o cursă epuizantă”, a povestit Tandin Cernica.
Pe ultima „turnantă” i s-au alăturat şi alţi voluntari de la „Salvaţi Copiii”, iar sosirea din faţa Spitalului Judeţean Suceava a fost una specială. O bandă pe care scria „Bravo, tati”, ţinută de copiii lui Tandin Cernica, a încheiat o cursă care merită aplaudată de o întreagă comunitate.
Donaţii în bani pentru proiectul susţinut de Tandin Cernica
De-a lungul cursei de 110 km, în urna mobilă pentru donaţii s-au adunat 1.246,4 lei, bani cu care oamenii aflaţi pe traseu au contribuit. Suma se va rotunji binişor, şi asta pentru că mulţi dintre cei care au aflat de scopul pentru care a alergat Tandin Cernica şi-au exprimat intenţia de a contribui cu diferite sume de bani.
„Au fost foarte multe aprecieri pe facebook, în special din partea românilor aflaţi în străinătate, şi intenţii de a dona bani. Sper că acţiunea mea şi-a atins scopul, iar dacă e să spun sincer mâine aş lua-o de la capăt”, a arătat Tandin Cernica.
La rândul ei, Camelia Iordache a precizat că popularizarea acţiunii şi a proiectului în cadrul paginilor ziarului Monitorul de Suceava a avut un efect extraordinar, „90% dintre potenţialii sponsori contactaţi reacţionând extrem de bine la discuţiile avute”.