După o primă ediţie în 2007, ce s-a bucurat de un real succes pe toate planurile, zilele trecute, Gura Humorului a fost din nou pentru patru zile capitala off-road-ului din România. Ca şi anul trecut, „Bucovina Off-Road Challenge 2008”, evenimentul 4X4 al anului din judeţul nostru, s-a adresat celor cu spirit aventuros şi curiozitate neastâmpărată, celor ce iubesc motoarele puternice şi peisajele copleşitoare. După succesul de anul trecut, organizatorii de la Clubul Sportiv Off-Road Bucovina au pregătit în acest an două clase, la care au participat 50 de maşini şi peste 100 de concurenţi, mai exact open, dedicată celor mai puţin experimentaţi, şi extrem, rezervată şoferilor cu experienţă şi maşinilor mult mai bine echipate sau modificate. La fel ca la ediţia inaugurală, ploaia le-a dat din nou de furcă organizatorilor şi concurenţilor, traseele devenind foarte dificile, chiar şi pentru cei experimentaţi. ”Am ales şi în acest an trasee foarte spectaculoase, cu grade diferite de complexitate, tocmai pentru că zona este foarte generoasă şi din acest punct de vedere. Cei care au participat anul trecut îşi amintesc desigur de segmentul Bogdăneasa, care a testat din plin îndemânarea piloţilor şi echiparea maşinilor”, spune unul dintre organizatori, membru al Clubului Sportiv Off-Road Bucovina, Gabriel Rasty Petzalis.
Un sigur echipaj a terminat raidul din prima zi la clasa open
Vineri, chiar din prima zi a concursului, participanţii s-au confruntat cu relieful foarte dificil pe care îl oferă zona Bucovinei, la clasa open doar un singur echipaj terminând traseul noaptea, în jurul orelor 1.30. La clasa extrem, majoritatea concurenţilor s-au descurcat destul de bine, abandonând doar cei care au avut probleme mari cu maşina. Prima zi s-a încheiat cum nu se putea mai bine, cu o cină haiducească, una în care concurenţii au socializat şi s-au înfruptat din preparatele tradiţionale la un foc de tabără. A doua zi a cuprins din nou o probă de raid pe alt traseu, terminată cu probe speciale pentru ambele clase, dar şi cu o cină festivă, în care s-au acordat premii hazlii şi speciale. ”Am încercat să îmbinam traseele spectaculoase din punct de vedere tehnic cu cele care arată din plin farmecul încă sălbatic al munţilor Bucovinei. Concurenţii vor veni într-o zonă despre care vor avea ce să povestească prietenilor şi în care îşi vor dori cu siguranţă să revină cât mai des şi în restul anului”, spune Sorin Covaliu, membru al clubului organizator. Raidurile zilnice, de 50 de km au străbătut locuri de legendă din Munţii Bucovinei, pe trasee folosite altădată doar de călăuze şi pădurari, iscusinţa piloţilor, dar şi măruntaiele maşinilor de teren fiind puse, apoi, la grea încercare în Specialele Humorului şi mai ales în Superspeciala Trial Bucovinean, probe cu dificultăţi progresive concepute pe trasee cu porţiuni ideale pentru off-road, pante cu înclinaţii extreme (40 de grade), zone împădurite, teren accidentat. Un alt organizator, Ioana Bardaş, a menţionat că siguranţa concurenţilor a fost pe primul plan, astfel că din cauza ploilor s-au scurtat traseele, fiind eliminate porţiunile devenite foarte periculoase, maşinile fiind monitorizate permanent, atât prin GPS, cât şi din teren. „Toată lumea a fost mulţumită de această ediţie, dovadă fiind interesul unora dintre concurenţi privind înscrierea pentru anul viitor, încă din aceste zile. Totuşi, locurile vor fi limitate la 50 de maşini şi asta deoarece nu facem rabat de la calitate, un număr mai mare nepermiţându-ne să avem un control total”, a adăugat Ioana Bardaş.
Cele mai mari premii din off-road-ul românesc
Ediţia din acest an a avut şi o premieră la capitolul premierii, organizatorii reuşind cu ajutorul sponsorilor să ofere cele mai mari premii din off-road-ul românesc. Astfel, la clasa extrem, premiul I a constat în 1000 de euro, primul doi în cauciucuri şi bocanci, iar premiul trei, bocanci şi mp3 playere, în timp ce la clasa open, premiul I a fost de 500 de euro, iar locurile doi şi trei fiind identice, cu menţiunea că echipajul era format din două maşini. Singura femeie de la clasa extrem, copilotul Ioana Nistor, a primit trofeul „extrem girls”, ea fiind una dintre puţinele fete ce se aventurează în acest sport.
(28 mai 2008, 09:20:59