Spitalul Județean de Urgență „Sf. Ioan cel Nou” Suceava pune la dispoziția pacienților o linie telefonică directă dedicată pentru programarea la consultații în cabinetele de specialitate din ambulatoriu, operațională din data de 1 iulie a.c. pentru ambulatoriul integrat și dispensarul TBC și de la 1 august pentru ambulatoriile de Diabet și Oncologie. Managerul spitalului, dr. Alexandru Calancea, a declarat că pacienții care se adresează pentru prima dată ambulatoriului spitalului se pot programa fie pe pagina de internet https://portal.spitaluljudeteansuceava.ro/Programari-Online, fie prin call center, la numărul de telefon direct 0230222120. Telefonic, programarea se poate face de luni până vineri, în intervalul orar 7.00-15.00. „Programarea o poate face direct medicul de familie, în urma eliberării biletului de trimitere, fie o poate face pacientul apelând la call center sau pe pagina de internet”, a declarat dr. Calancea, care a subliniat că acest tip de programare este dedicat doar persoanelor care vin prima dată la consultație la spital. Pentru cei care au mai fost, fie internați în spital, fie doar la consultații în ambulatoriu, programarea sau reprogramarea la consultație o efectuează cadrele medicale de la cabinetele respective, pe rețeaua internă.
După efectuarea programării pacientul va primi pe telefon un SMS de confirmare, cu data, ora și cabinetul la care este programat.
Pacienții înscriși deja la cabinetele din ambulatoriu vor fi programați de medicul curant
Un alt aspect important este că pacienții care vin pentru prima dată la spital și se programează prin call center sau online au la dispoziție pentru consultații intervalele orare 08.00-10.00 și 12.00-13.00, pentru ambulatoriile clinice integrate, 08.00- 10.00 pentru consultații la Dispensarul TBC, 08.00-10.00, 15.00-16.00 pentru ambulatoriile de Oncologie și Diabet. Celelalte intervale orare sunt alocate persoanelor care sunt deja pacienți ai ambulatoriului și sunt programate din cabinete, la finalul consultației, de medicul curant. În fiecare zi de miercuri, intervalele rămase libere din programul intern al medicului pentru săptămâna următoare vor fi disponibile pentru programări online și prin call center.
Dr. Calancea a explicat că motivul pentru care la ambulatoriile de Diabet și Oncologie programarea prin call center și online este disponibilă abia de la 1 august este acela că la momentul în care s-a început pregătirea noului sistem aceste cabinete aveau deja programați pacienți pentru lunile august și septembrie. Managerul a mai spus că prin funcționarea concomitentă a celor trei sisteme de programare – online, call center și direct, de către medicul curant, prin rețeaua internă, speră să se reducă timpul de așteptare pentru o consultație la maximum o lună, o lună și jumătate. De asemenea, a afirmat dr. Calancea, pentru cabinetele foarte solicitate, precum cele de Cardiologie, Ginecologie, Neurologie, Ortopedie sau Pneumologie, va solicita Casei de Asigurări de Sănătate aprobare pentru suplimentarea normelor de lucru. În funcție de numărul de medici de la fiecare specialitate, suplimentarea ar putea fi cu normă întreagă sau cu fracțiuni de normă. Suplimentarea numărului de medici care acordă consultații în ambulatoriu ar contribui, de asemenea, la reducerea timpului de așteptare pentru pacienți.
Noutățile în ceea ce privește programarea au fost comunicate și Asociației Medicilor de Familie din județ, pentru transmiterea informației către cabinete.