Rapoartele „ursuleţilor” instalaţi la începutul lunii aprilie în toate secţiile Spitalului de Urgenţă „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava, respectiv dispozitivele ExpressPod destinate evaluării gradului de satisfacţie a pacienţilor faţă de serviciile medicale şi de îngrijire primite, sunt „mulţumitoare”. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat, ieri, că monitorizarea permanentă arată că „nu sunt toţi angajaţii la cel mai ridicat nivel, dar trendul este ascendent. Calificativele sunt mulţumitoare”.
Conform rapoartelor de monitorizare transmise de „ursuleţi”, în perioada 8-21 aprilie a.c., la întrebarea „Aţi recompensat un cadru medical prin diferite mijloace pentru a beneficia de mai multă atenţie” afişată pe ExpressPod au răspuns 1.914 pacienţi din toate cele 24 de secţii ale spitalului. Un număr de 1.616 pacienţi, adică 84%, au spus că nu au dat nimic. Alţi 131 de pacienţi, 7%, au oferit „atenţii” medicilor, 60 de pacienţi (3%) au oferit asistentelor, 44 (2%) - infirmierilor, îngrijitorilor şi brancardierilor şi 63 (3%) au dat „atenţii” altor categorii de personal. Dacă în cazul medicilor, în majoritatea secţiilor cele mai multe „atenţii” s-au dat în zilele de luni, la infirmiere şi îngrijitoare „se dă” predominant miercuri şi joi, la asistente – mai mult în zilele de marţi, iar la celelalte categorii (portari, liftieri etc.) – vineri şi zilele de weekend.
Ca procente, cel mai prost stau secţiile Chirurgie, Ortopedie, UPU şi Pneumologie, dar ca număr de pacienţi care au declarat că au dat şpagă, raportat la numărul total al celor care au beneficiat de servicii medicale în aceste secţii, în intervalul menţionat, cifrele arată că lucrurile pot fi ţinute sub control.
La Chirurgie generală, doar 55% dintre pacienţi au spus că n-a fost cazul să dea „atenţii”. 18% dintre cei 38 de respondenţi, ceea ce înseamnă 7 pacienţi, au spus că au dat „recompense neoficiale” la medici şi tot 18% au oferit „atenţii” altor categorii de personal.
La Ortopedie, din 66 de respondenţi, 15%, adică 10 pacienţi, au spus că au dat la medici, 17% (11 pacienţi) la asistente, 4% la infirmiere şi îngrijitoare. La Recuperare, din 38 de respondenţi, 29 de pacienţi, adică 76%, au spus că nu au dat. Cinci dintre ei, adică 13%, au dat la medici.
În UPU au folosit ”ursuleţii” 88 de pacienţi, dintre care 66 (75%) au spus că n-au dat nimic. 12% dintre ei, respectiv 11 pacienţi, au spus că au dat „atenţii” la medici.
La Pneumologie, din 31 respondenţi, 74%, adică 23 de pacienţi, au spus că n-au dat. Cei 3 pacienţi care au declarat că au oferit „atenţii” la medici au înregistrat secţia cu 10% şpagă la medici.
Secţiile în care pacienţii au declarat un grad de satisfacţie ridicat
Există şi rapoarte cu 0 „atenţii”: medicii şi asistentele de la Reumatologie (în schimb, infirmierele şi îngrijitoarele au 19% „recompense”, acordate de trei pacienţi, dintre cei 16, care au folosit „ursuleţii”). Tot cu 0 „atenţii” sunt şi asistentele de la Oftalmologie, Medicină internă, infirmierele şi îngrijitoarele de la Nefrologie, Dermatologie şi „alte categorii”, în rapoartele emise de „ursuleţii” instalaţi în secţiile Diabet, Ortopedie, Gastroenterologie, Nefrologie, Boli infecţioase, Dermatologie.
Procentual, cel mai bine se situează secţiile Gastroenterologie – din 114 respondenţi, 92% au spus că n-a fost cazul să ofere „recompense” personalului din secţie; Nefrologie cu 93% (din 55 de respondenţi); Cardiologie – 91% (110 respondenţi), Obstetrică – 90% (68 de respondenţi), Neurochirurgie – 92% (340 de respondenţi), Boli infecţioase – 90% (89 de respondenţi), Îngrijiri paliative – 91% (128 de respondenţi).
În ceea ce priveşte aprecierea amabilităţii cadrelor medicale, care a fost testată în perioada 7-21 mai, din 3.084 de respondenţi, 87% au fost foarte mulţumiţi, 4% mulţumiţi, 2% au apreciat-o ca satisfăcătoare, 1% nemulţumiţi şi 6% foarte nemulţumiţi.
Referitor la calitatea îngrijirii medicale acordate de asistentele medicale, din 1.965 de respondenţi, 85% au declarat că au fost foarte mulţumiţi, 4% mulţumiţi, 3% au apreciat cu „satisfăcător”, 2% - nemulţumiţi şi 6% - total nemulţumiţi. Această întrebare a fost în perioada 21-31 mai.
De ieri, întrebarea pentru pacienţi este referitoare la calitatea mâncării oferite în spital.
„Ursuleţii” sunt amplasaţi în secţii la loc vizibil, în zona de acţiune a camerelor de luat vederi. Sunt uşor de folosit şi dacă sunt utilizaţi cu onestitate de pacienţi permit colectarea în timp real a informaţiilor despre satisfacţia acestora faţă de standardul spitalului. Tot ce au de făcut pacienţii este să apese pe tasta cu faţa zâmbitoare sau litera corespunzătoare gradului lor de satisfacţie. În cazul în care mai mult de 30% dintre răspunsuri sunt negative, sistemul emite automat alertă printr-un e-mail de avertizare transmis la Sistemul de Management al Calităţii Serviciilor Medicale şi la directorul de îngrijiri. De asemenea, în fiecare dimineaţă emite rapoarte pe subiectele asupra cărora au fost chestionaţi pacienţii. Întrebările sunt afişate şi se schimbă periodic.
Dispozitivele au fost aduse la spital de firma URS Certificări, de asta li se spune „ursuleţi”.