Măsuri dure la Spitalul Suceava împotriva asistentelor care nu îşi îndeplinesc atribuţiile de serviciu şi au un comportament necuviincios faţă de bolnavi. Cadrele medii de la această unitate sanitară vor plăti cu mutarea disciplinară în alte secţii, dacă nu îşi fac datoria conform fişei postului, a anunţat managerul Vasile Rîmbu, care a arătat că astfel de sancţiuni au fost aplicate deja în câteva cazuri. „Am ajuns la concluzia că asta le doare cel mai mult. O eventuală diminuare a salariilor nu ar avea acelaşi efect asupra lor”, crede şeful Spitalului Suceava.
Din această lună, mai multe asistente a căror activitate a nemulţumit conducerea spitalului au fost mutate disciplinar din secţiile în care lucrau. Astfel, şapte cadre medii de la Unitatea de Primire a Urgenţelor au plecat să muncească la secţia Obstetrică-Ginecologie şi invers, între cele două sectoare realizându-se practic un schimb de personal menit să ducă la o îmbunătăţire a calităţii serviciilor medicale. Alte două asistente de la Psihiatrie au fost mutate disciplinar în secţiile Geriatrie şi Diabet Boli Nutriţie şi Metabolism, în timp ce o altă asistentă de la Pneumologie a plecat să-şi desfăşoare activitatea la Unitatea de Primire a Urgenţelor.
Şi medicii riscă măsuri disciplinare
Managerul Spitalului Suceava, Vasile Rîmbu, a arătat ieri că unitatea pe care o conduce trebuie să demonstreze că merită acreditarea obţinută şi încadrarea la un nivel înalt de competenţă, iar personalul va avea de suferit dacă nu respectă standardele de calitate. „Unde apar probleme le schimb. Sunt asistente medicale generaliste, nu sunt calificate pentru o specialitate anume. O astfel de măsură nu poate fi luată împotriva medicilor, dacă se constată că nu-şi fac treaba cum trebuie, însă există alte metode care pot fi aplicate în cazul lor, atunci când greşesc”, spune managerul Spitalului Suceava.
Sondaj de opinie în rândul bolnavilor
Vasile Rîmbu a reamintit că în Spitalul Suceava a fost lansat un sondaj de opinie privind gradul de satisfacţie al pacienţilor vizavi de serviciile medicale acordate şi a solicitat bolnavilor să ceară şi să completeze chestionarul la externare. Practic, bolnavii îşi pot spune părerea cu privire la serviciile primite şi chiar pot da calificative personalului care i-a îngrijit. Conducerea spitalului vrea astfel să monitorizeze reacţiile pacienţilor, fiind interesată să afle dacă aceştia au fost mulţumiţi de calitatea condiţiilor de cazare, curăţenie, hrană şi tratament şi dacă ar reveni în unitate în cazul în care ar mai avea probleme de sănătate.
Prin chestionarul introdus, Vasile Rîmbu urmăreşte să identifice punctele forte ale unităţii sanitare, dar şi sectoare în care sunt necesare îmbunătăţiri, pacienţii fiind invitaţi să dea calificative de „nesatisfăcător”, „bine” şi „foarte bine” privind calitatea condiţiilor de cazare, curăţenie, de îngrijiri medicale şi a lenjeriei. Sondajul are drept scop creşterea calităţii actului medical şi sporirea gradului de responsabilitate al personalului, a precizat managerul Spitalului Suceava.
Chestionarul nu este obligatoriu şi asigură confidenţialitatea
Formularele sunt distribuite odată cu biletul de ieşire din spital de către medicul curant sau asistenta-şefă şi, deşi nu există obligativitatea completării lor, conducerea unităţii îi îndeamnă pe bolnavi să-şi spună părerea, pentru a-şi forma o idee despre cum stau lucrurile în realitate.
Rezultatele sondajului vor fi transmise serviciului de statistică, care va introduce datele într-un sistem computerizat de analiză. „Bolnavii pot să-şi exprime sincer punctele de vedere, opiniile, sugestiile deoarece nu trebuie să se semneze pe acest chestionar. Noi asigurăm confidenţialitatea şi în sondaj vom prezenta doar rezultatele statistice, fără a preciza numele. După prelucrarea datelor se va face un raport şi se vor stabili măsurile necesare”, a punctat Vasile Rîmbu.
Întrebări din chestionarul adresat pacienţilor
Bolnavii, care nu vor fi nevoiţi să îşi spună numele pentru a fi cât mai sinceri, vor răspunde prin „da” sau „nu” la întrebări de genul „Cunoaşteţi drepturile pacientului?” „Cunoaşteţi diagnosticul pentru care aţi fost internat?”, „Aţi fost informat asupra efectelor secundare ale medicamentelor care vă sunt administrate?”, „În spital aţi beneficiat de asistenţă spirituală (religioasă)?”, „Aţi fost tratat cu amabilitate de personalul medical?”, „În timpul deplasărilor pentru investigaţia în spital aţi fost însoţiţi de personalul medical?” „Aţi recomanda acest spital şi altor pacienţi?”.
În chestionar bolnavilor li se mai cere să enumere câteva din drepturile pacientului şi să denumească medicamentele care le-au fost administrate în spital. La final, bolnavilor li se solicită să precizeze secţia în care au fost internaţi, sexul şi studiile pe care le au (şcoală generală, liceu sau învăţământ superior).
( 8 iun 2013, 11:52:16
*Asistenta intra grabita in salonul pacientului si spune:
-Domnule,domnule treziti-va repede!
Pacientul alarmat:
-Ce este, ce s-a intamplat?
-Am uitat sa va dau somniferul...