Noile media, printre care Twitter, blogurile şi e-mail-urile, au perturbat informarea publică despre virusul A/H1N1, a cărui apariţie, în aprilie 2009, a afectat ţări din întreaga lume, potrivit reprezentanţilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) şi altor experţi, informează AFP.
Au existat "informaţii, zvonuri, multe speculaţii şi critici care au circulat pe diferite suporturi media", a declarat Keiji Fukuda, consilier special pe probleme de gripe la OMS. El a subliniat dificultăţile cu care OMS s-a confruntat în încercarea de a informa publicul despre pandemie.
De la apariţia sa pe continentul american, în aprilie 2009, gripa A/H1N1 a afectat populaţia întregului glob, prin propagarea sa rapidă, care ar fi putut duce la o catastrofă sanitară. Potrivit lui Fukuda, "informaţiile au fost disponibile şi descentralizate".
În timp ce mediile tradiţionale "au relatat corect informaţiile autorităţilor, dar şi dezbaterile, îndoielile şi polemicile pe tema gripei noi", noile media s-au interesat, de asemenea, de acest subiect.
Gestionarea internaţională a gripei noi este evaluată, începând de luni, la Geneva, de către experţi, pe fondul unor critici tot mai dese la adresa OMS, acuzată ca ar fi exagerat pericolul prezentat de contactarea gripei A/H1N1, sub influenţa marilor grupuri farmaceutice.
Marţi, experţii au decis să analizeze în detaliu problema comunicării. Potrivit lui Fukuda, a existat o adevărată problemă mai ales în ceea ce priveşte terminologia utilizată pentru acest virus şi pentru pandemie.
Într-o lume din ce în ce mai sofisticată, "OMS trebuie să înveţe să anticipeze şi să răspundă la aşteptările şi incertitudinile în schimbare ale populaţiei", mai precizat el.