Universitatea Illinois din Chicago (UIC) coordonează un program conceput de National Cancer Institute din SUA, în valoare de 2,9 milioane de dolari, care vizează mărirea cererii de tratamente antifumat pentru tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani, cu ajutorul unor informaţii oferite online.
"În mod surprinzător, aceasta este grupa cu cel mai mare procent de fumători, comparativ cu toate celelalte grupe de vârstă", a explicat profesorul de psihologie Robin Mermelstein, coordonatorul acestui studiu, desfăşurat pe o perioadă de cinci ani, citat de Reuters.
"De fapt, fumatul cunoaşte un adevărat succes în rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 de ani şi, deşi mulţi dintre aceştia intenţionează să renunţe sau îşi doresc să renunţe la fumat, ei înregistrează una dintre cele mai scăzute rate de succes în privinţa renunţării la viciu", a completat acelaşi cercetător.
Atunci când tinerii adulţi fumători încearcă să renunţe la acest obicei, "ei tind să nu folosească ceea ce noi ştim că funcţionează. Mulţi dintre tinerii adulţi nu cred cu adevărat că acele tratamente chiar funcţionează sau consideră că se vor descurca mai bine folosind propriile lor idei sau remedii fabricate în casă".
Marmelstein şi colegii săi de la UIC, în parteneriat cu Universitatea din Iowa şi cu American Legacy Foundation, vor colabora cu agenţia de publicitate GDS&M Idea City, pentru a dezvolta o serie de reclame interactive online şi pentru a analiza mesajele care îi determină pe tinerii fumători să folosească site-ul www.BecomeAnEx.org.
Un alt obiectiv-cheie al acestui proiect este găsirea acelor strategii care să le reclădească motivaţia tinerilor şi să îi determine să gândească în felul următor: "Acum este timpul să renunţ la fumat - nu peste cinci ani de acum încolo, nu peste zece ani, ci chiar acum".
Acest studiu, desfăşurat în Statele Unite la nivel naţional, va beneficia de suportul a 3.000 de tineri fumători utilizatori ai internetului.