Primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc, Mihăiţă Negură, va solicita fonduri Ministerului Turismului pentru finalizarea lucrărilor la pârtia de schi de pe masivul Rarău. Negură ne-a declarat că în momentul de faţă investiţia în primul tronson al pârtiei este finalizată în proporţie de 81%. el a subliniat că finalizarea pârtiei de schi de pe versantul de nord al masivului Rarău este o problemă vitală pentru viitorul municipiului Câmpulung Moldovenesc. Mihăiţă Negură a explicat că pentru municipiul Câmpulung acestă investiţie va reprezenta o importantă sursă de venituri pentru administraţia locală şi pentru populaţie, industria turismului fiind în momentul de faţă singura şansă de dezvoltare a acestei zone a judeţului.
Primarul din Câmpulung Moldovenesc a arătat că în ultimii ani au fost închise mai multe unităţi industriale din acest municipiu, motiv pentru care câmpulungenii dar şi locuitorii din comunele din apropiere găsesc tot mai greu un loc de mună. „Având în vedere dispariţia mineritului, inchiderea unor întreprinderi mari cum ar fi fabrica de încălţăminte „Montana”, şi filatura de tip bumbac, fabrica de mobilă este în proces de închidere, iar fabrica de lapte „Rarăul” şi-a restrâns foarte mult activitatea, locuitorii municipiului şi ai localităţilor învecinate găsesc tot mai greu locuri de muncă şi surse de venit”, a declarat Mihăiţă Negură. El a arătat că finalizarea lucrărilor la pârtie de schi de pe Rarău va însemna şi o creştere a nevoii de investiţii masive în structuri de primire turistică şi de dezvoltare a serviciilor turistice. Mihăiţă Negură a ţintu să precizeze că Primăria Câmpulung Moldovenesc are deja o serie de semnale din partea potenţialior investitori care doresc să construiască hoteluri, pensiuni sau cabane, pentru cazarea celor care practică schiul.
Primarul din Câmpulung Moldovenesc a spus că prin noul Plan Urbanistic General, aflat în execuţie, administraţia locală a prevăzut zone cu terenuri pe care se pot construi unităţi turistice, iar concesionarea acestor terenuri ar aduce venituri suplimentare la bugetul municipalităţii, suplimentare celor care vor fi obţinute directe din exploatarea pârtiei.
„Este evident că în aceste condiţii, odată cu realizarea pârtiei se vor dezvolta pe orizontală foarte multe alte activităţi adiacente, care vor aduce plusvaloare, locuri de muncă şi o substanţială creştere a nivelului de trai în municipiul Câmpulung Moldovenesc şi în zonele învecinate. Considerăm că vor avea de lucru constructorii, transportatorii de persoane şi marfă, meşterii populari, crescătorii de animale, agricultorii şi în general furnizorii de alimente cu specific local, şi va creşte foarte mult promovarea şi valorificarea resurselor locale pe piaţa turistică. De asemenea, se vor crea foarte multe locuri de muncă în exploatarea directă a pârtiei, specialisti în transport pe cablu, mecanici, personal de manipulare şi întreţinere, monitori, ghizi, personal salvamont şi prim ajutor medical, dar mai ales în noile structuri de primire turistică cu cazare sau alimentaţie publică”, a declarat Mihăiţă Negură. El a arătat că acest municipiu ar beneficia de cea mai lungă şi modernă pârtie din judeţul Suceava, care ar atrage un număr însemnat de turişti.
Pentru finalizarea primului tronson al pârtiei mai este nevoie de o sumă de 21,25 milioane de lei
Mihăiţă Negură ne-a precizat că în momentul de faţă lucrările la pârtia de schi de pe masivul Rarău sunt întrerupte, şi mai mult, investiţiile realizate până în prezent se află în conservare. Negură a explicat că pentru finalizarea lucrărilor la primul tronson al pârtiei, care va avea o lungime de 2,8 kilometri, mai este necesară o sumă de 21,25 milioane de lei. Valoarea totală a investiţiei în primul tronson al pârtiei de schi de pe masivul Rarău se ridică la suma de 71,1 milioane de lei. Potrivit proiectului, lăţimea acestei pârtii variază de la 30 de metri, în zona de plecare, la 80 de metri în zona de sosire. Panta medie a acestui tronson este de 16,6%, încadrându-se într-o pârtie de categorie uşoară spre medie.
Mihăiţă Negură a subliniat că în condiţiile în care acest tronson ar fi fost finalizat până la începerea acestei ierni, veniturile primăriei ar fi crescut substanţial.
Instalaţia de transport pe cablu de tip telegondolă se află în conservarea
Primarul din Câmpulung Moldovenesc a mai spus că în lipsa fondurilor pentru continuarea lucrărilor, investiţiile care au fost realizate au fost trecute în conservare. Mihăiţă Negură a făcut referire în primul rând la instalaţia de transport pe cablu de tip telegondolă, care este deja finalizată şi se află în perfectă stare de funcţionare. Instalaţia de transport pe cablu de pe primul tronson al pârtiei are o capacitate de transport de 1.008 persoane/oră. „Datorită faptului că volumul lucrărilor rămase de executat a fost unul destul de mare, instalația de transport pe cablu a fost introdusă în conservare”, a declarat Mihăiţă Negură. El a arătat că şi parcarea şi drumul de acces pentru pârtie sunt realizate în proporţie de 70%, printre investiţiile care trebuie finalizate numărându-se şi sediul administrativ, alimentarea cu energie electrică şi iluminatul pârtiei, precum şi bazinul pentru captarea apei necesare pentru înzăpezitul artificial. Primarul din Câmpulung Moldovenesc a precizat că acest bazin este situat la o altitudine de 1.180 de metri şi a fost construit în proporţie de 40%.
„Datorită faptului că această investiție nu este valorificată şi pusă în funcțiune primăria municipiului Câmpulung Moldovenesc trebuie să cheltuiască lunar o sumă destul de consistentă pentru a asigura paza obiectivului, să acopere cheltuielile cu combustibilul pentru a verifica investiția în întregime pe cei trei kilometri şi să achite costurile cu reviziile care se execută în perioada de conservare, care se ridică la 11.100 lei pentru o revizie”, a declarat Mihăiţă Negură.
Al doilea tronson al pârtiei va avea o lungime de aproape 1,7 kilometri
În situaţia în care primăria Câmpulung Moldovenesc ar primi sumele de bani necesare pentru finalizarea primului tronson al pârtiei, Ministerul Turismului ar trebui să continue finanţarea şi pentru cel de-al doilea tronson. Acesta va avea o lungime de aproape 1,7 kilometri, o pantă medie de 21,5% şi va avea lăţimea medie de 35,2 metri. În cadrul proiectului este prevăzută şi construcţia unei telegondole pe o lungime de 1,4 kilometri.
„Putem să spunem că finalizarea în întregime a pârtiei de schi din masivul Rarău nu este o chestiune opţională, ci una de-a dreptul vitală pentru prezentul şi viitorul întregii zone turistice a Câmpulungului Moldovenesc”, a încheiat Mihăiţă Negură.
(25 feb 2013, 13:23:05
ACESTE INTREPRINDERI CARE AU ''DISPARUT'' SAU AU FOST''INCHISE'' DUPA CUM AFIRMATI,
SE STIE CARE SUNT CAUZELE-JAFUL,DE CARE NU SUNTETI DELOC STRAIN.NUMAI DE LA ''MONTANA''CATE MOTOARE SI APARATE DE SUDURA SE SCOTEAU SI SE TRANSPORTAU CU ACEL TV PORTOCALIU,''SOFERUL'' OPEREAZA'' MOMENTAN LA ALTA FABRICA!
KESTIUNEA CU PARTIA INTR-ADEVAR E VITALA PTR CEI IMPLICATI IN TOATE PROIECTELE NEFINALIZATE PANA IN PREZENT SI CARE MAI AU SI CHELTUIELI IN PLUS.
VA IMAGINATI CAM CATI ANI DE DETENTIE II ASTEAPTA PE UNII,DACA SI ACEST PROIECT ESUEAZA???ATI DEFRISAT IN STIL BARBAR,DESTUL IN GUBERNA,CA SA NU MAI SPUNEM DESPRE PADURILE SEMI-PRIMARIEI,INCEPAND INCA DE PRIN ANUL 2000!!!!
S-AU DISTRUS DESTULE ARII PROTEJATE IN JUDET,DOAR CA SA LE MEARGA LA UNII AFACERILE,SA VEDEM DACA S-AU LUAT SI FONDURI COMUNITARE PTR PROTEJAREA ACESTOR ARII SI CE S-A INTAMPLAT CU ACESTI BANI???
NU STIM DACA SIT NATURA 2000,VA FI DE ACORD CU DECIMAREA ARIEI DE PE RARAU.