Sărbătoarea Sfintelor Paști reprezintă evenimentul cel mai de seamă în viața liturgică, bisericească și duhovnicească.
Timpul liturgic în care ne aflăm în această săptămână este numit Săptămâna Luminată. Se numeşte aşa deoarece în primele veacuri creştine catehumenii care primeau Botezul de Paşti erau numiţi „luminaţi” şi purtau haine albe în toată săptămâna de după Înviere.
Astăzi, înţelesul mai adânc ar fi că în această săptămână toţi ne umplem de Lumina Învierii pe care am primit-o de Paşti. Această Lumină este o pregustare a Luminii din Împărăţia cerurilor.
În această săptămână, totul este lumină izvorâtă din Lumina Învierii lui Hristos. În fiecare zi a acestei săptămâni sărbătorim Învierea Domnului. Altarele bisericilor noastre au Sfintele Uşi deschise pentru a arăta tuturor că mormântul este gol, că Hristos a înviat, deoarece Sfânta Masă reprezintă Mormântul Domnului. Să ne amintim că de Paşti preotul ia din candela de pe Sfânta Masă Sfânta Lumină şi ieşind din Altar adresează chemarea „Veniţi de primiţi lumină!”, şi astfel dă mărturie despre faptul că Hristos a biruit moartea şi ne-a adus de la moarte la viaţă. Biserica vesteşte de Sfintele Paşti: „Acum toate s-au umplut de lumină, şi cerul, şi pământul, şi cele de sub pământ”. Suntem chemaţi să purtăm în noi lumina Învierii lui Hristos şi prin această lumină să vedem în fiecare dintre semenii noştri pe Hristos Cel înviat.
În Săptămâna Luminată ne bucurăm împreună cu ucenicii lui Hristos pentru Învierea Sa şi Îi mulţumim pentru această taină minunată. Prin urmare, acest răstimp este prin excelenţă vremea bucuriei pascale, timpul recunoştinţei, când orice creştin e bine să fie în biserică. Bucuria se prelungeşte, pentru că esenţa vieţii creştinului este Domnul nostru Iisus Hristos, iar evenimentul de seamă al acestei Săptămâni este Învierea Lui.
Sărbătoarea Sfintelor Paști reprezintă evenimentul cel mai de seamă în viața liturgică, bisericească și duhovnicească.
Timpul liturgic în care ne aflăm în această săptămână este numit Săptămâna Luminată. Se numeşte aşa deoarece în primele veacuri creştine catehumenii care primeau Botezul de Paşti erau numiţi „luminaţi” şi purtau haine albe în toată săptămâna de după Înviere.
Astăzi, înţelesul mai adânc ar fi că în această săptămână toţi ne umplem de Lumina Învierii pe care am primit-o de Paşti. Această Lumină este o pregustare a Luminii din Împărăţia cerurilor.
În această săptămână, totul este lumină izvorâtă din Lumina Învierii lui Hristos. În fiecare zi a acestei săptămâni sărbătorim Învierea Domnului. Altarele bisericilor noastre au Sfintele Uşi deschise pentru a arăta tuturor că mormântul este gol, că Hristos a înviat, deoarece Sfânta Masă reprezintă Mormântul Domnului. Să ne amintim că de Paşti preotul ia din candela de pe Sfânta Masă Sfânta Lumină şi ieşind din Altar adresează chemarea „Veniţi de primiţi lumină!”, şi astfel dă mărturie despre faptul că Hristos a biruit moartea şi ne-a adus de la moarte la viaţă. Biserica vesteşte de Sfintele Paşti: „Acum toate s-au umplut de lumină, şi cerul, şi pământul, şi cele de sub pământ”. Suntem chemaţi să purtăm în noi lumina Învierii lui Hristos şi prin această lumină să vedem în fiecare dintre semenii noştri pe Hristos Cel înviat.
În Săptămâna Luminată ne bucurăm împreună cu ucenicii lui Hristos pentru Învierea Sa şi Îi mulţumim pentru această taină minunată. Prin urmare, acest răstimp este prin excelenţă vremea bucuriei pascale, timpul recunoştinţei, când orice creştin e bine să fie în biserică. Bucuria se prelungeşte, pentru că esenţa vieţii creştinului este Domnul nostru Iisus Hristos, iar evenimentul de seamă al acestei Săptămâni este Învierea Lui.
(Ziarul Lumina)