Dumnezeu l-a creat pe om după chipul Său, bărbat şi femeie, iar aceştia sunt Adam şi Eva, protopărinţii neamului omenesc. Calitatea omului de chip al Sfintei Treimi, subiect conştient şi liber, capabil şi doritor al relaţiei de comuniune, se subliniază în faptul că se vorbeşte de chip în legătură cu crearea omului ca pereche: „Şi l-a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; bărbat şi femeie” (Facerea 1, 27). Mântuitorul Însuşi confirmă aceasta prin răspunsul dat fariseilor: „N-aţi citit că Acela Care i-a făcut de la-nceput, bărbat şi femeie i-a făcut?” (Matei 19, 4; Marcu 10, 6), întărindu-l chiar prin afirmaţia că „cei doi vor fi un trup” (Matei 19, 5; Marcu 10, 8) prin desăvârşirea legăturii lor în Biserică.
Pe temeiul Revelaţiei divine, Biserica învaţă că întreg neamul omenesc provine din unica pereche a primilor oameni, Adam şi Eva, creaţi nemijlocit de Dumnezeu. După ce vorbeşte despre crearea lui Adam, Cartea Facerii spune că „Domnul Dumnezeu a adus asupra lui Adam somn greu; şi dacă a adormit, a luat una din coastele lui şi a plinit locul ei cu carne. Iar coasta luată din Adam a făcut-o Domnul Dumnezeu femeie şi a adus-o la Adam” (Facerea 2, 21). Faptul că Dumnezeu a creat mai întâi pe Adam şi apoi pe Eva din coasta lui scoate în evidenţă că la originea întregului neam omenesc se găseşte un singur strămoş, iar faptul că din Adam şi Eva „a răsărit tot neamul omenesc” (Tobit 8, 6) arată că Eva este „maica tuturor celor vii” (Facerea 3, 20), din care s-au născut şi provin toţi oamenii. Revelaţia divină ne arată astfel că Dumnezeu „a făcut dintr-un sânge tot neamul omenesc, ca să locuiască peste toată faţa pământului” (Fapte 17, 26). Urmaşii protopărinţilor neamului omenesc se nasc pe cale naturală, potrivit binecuvântării divine, ca să crească şi să se înmulţească peste tot pământul.
(Pr. Ciprian Florin Apetrei, Ziarul Lumina)