Ca să putem vorbi despre importanţa împărtăşirii pentru credincioşi trebuie să ştim mai întâi de toate cu ce ne împărtăşim. Ne împărtăşim cu „dumnezeieştile, sfintele, preacuratele, nemuritoarele,
cereştile şi de viaţă făcătoarele Taine ale lui Hristos”. Ce sunt Tainele cu care ne împărtăşim? Sunt Trupul şi Sângele Mântuitorului. De ce numim Taină împărtăşirea cu Trupul şi Sângele Mântuitorului
nostru Iisus Hristos? Sfânta noastră Biserică are două feluri de Taine, este o Biserică a Tainelor. Credinţa noastră este „uşa Tainelor”, iar Tainele Bisericii noastre sunt de două feluri: Tainele harului şi Tainele
credinţei.
Tainele credinţei sunt adevărurile de credinţă mai presus de înţelegerea noastră, cum e Taina Întrupării Fiului lui Dumnezeu, Taina Jertfei Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Taina Învierii, Taina
Înălţării Mântuitorului nostru Iisus Hristos şi Taina Sfintei Treimi. Acestea sunt Tainele credinţei noastre.
Tainele harului, sunt mijloacele prin care harul lui Dumnezeu se dă credincioşilor. Acestea sunt şapte la număr: Sfânta Taină a Botezului, Sfânta Taină a Ungerii cu Sfântul Mir, Sfânta Taină a
Împărtăşirii cu dumnezeieştile, preacuratele, nemuritoarele, cereştile, de viaţă făcătoarele Taine, adică cu Trupul şi Sângele Mântuitorului Iisus Hristos, Taina Sfintei Spovedaniei, Taina Cununiei, Taina Preoţiei şi Taina Sfântului Maslu. Sunt Taine pentru că prin ele se lucrează mântuirea omului, se dă harul cel nevăzut, harul care este real, dar nu poate fi văzut cu ochii omeneşti, harul Mântuitorului nostru Iisus Hristos trebuitor pentru mântuire şi pentru împrejurări speciale din viaţa omului.
Taina Sfântului Botez corespunde cu naşterea după suflet, cu naşterea din Mântuitorul nostru Iisus Hristos, cu naşterea din Dumnezeu. Sfântul Ioan Evanghelistul zice că: „Cei ce cred în Fiul lui
Dumnezeu s-au născut de la Dumnezeu”. Tot el, în Epistola sobornicească spune: „Cel născut din
Dumnezeu nu mai păcătuieşte”. Este un început de viaţă nouă, un început al unei vieţi pe care nu o au cei
care nu primesc Taina Sfântului Botez, este începutul unei înnoiri sufleteşti fără de care nimeni nu poate
intra în Împărăţia lui Dumnezeu.
(sursa: www.rugulaprins.go.ro)