Oportunist. Un termen (ori, mai bine zis, un comportament) des întâlnit în România de azi. (E confuzia lingvistică, între două cuvinte vecine: oportun, și oportunist). Iată cum ni-l explică eminentul lingvist slătinean Constantin Voinescu: ” Înainte de a pune vreun proiect local în aplicare, primarul unei comune cumpănește bine dacă acesta este oportunist sau nu (voia să spună, bietul primar... oportun, de fapt). Dar, orice primar... e și oportunist. Termenul ”oportunist” desemnează, din postura de substantiv, persoana care își schimbă ideile după împrejurări, urmărind numai satisfacerea intereselor personale, și vine, spun dicționarele, de la francezi, dar și (nu întâmplător, poate) de la ruși. Altminteri, ca adjectiv, exprimă însușirea unui ins de a fi oportunist. Nefiind persoană fizică, proiectul nu poate purta această calitate, ci pe aceea de oportun (latinescul opportunus, franțuzescul opportun), adică un om ”orientat”... adecvat situației, împrejurărilor, indicat, nimerit, favorabil alegătorilor, conform promisiunilor din campania electorală. Cum zicea unul de curând: Partidul se întărește curățindu-și rândurile de elementele oportuniste. ”Hai...taci! Partidul -oricare - își întărește rândurile... cu oportuniști!
Revoluționari.”Istoricul american Crane Brinton înseriază revoluționarii în șapte categorii: 1. Elite ale statului prerevoluționar, cu nemulțumiri proprii față de puterea din care au făcut parte; 2. Oportuniștii, care profită de situația tulbure pentru a-și atinge propriile interese; 3. Nonconformiștii; 4. Elemente teroriste și criminale; 5. Oameni practici și capabili, revoltați de fărădelegea și imoralitatea regimului; 6. Idealiștii, în special tineri; 7. Populiștii, cu discurs demagogic, dar mobilizator. Printre participanții activi, mai importanți sau nu, ai evenimentelor din decembrie 1989 din România întâlnim aceleași șapte categorii…” (Corneliu Vlad).
Disperare.De la autorul bestsellerului internațional ”Arta subtilă a nepăsării”, Mark Manson: ”Trăim vremuri interesante. Deși suntem mai liberi, mai sănătoși și mai înstăriți ca oricând, cumva, totul pare să se fi defectat într-un mod oribil și ireparabil: planeta se încălzește, guvernele eșuează, economiile se prăbușesc și toată lumea se declară ofensată pe Twitter. În acest punct al istoriei, când avem acces la tehnologie, educație și comunicare cu o ușurință la care strămoșii noștri nici n-ar fi visat, prea mulți dintre noi se simt lipsiți de speranță.” Mark Manson își îndreaptă atenția asupra nesfârșitelor nenorociri care au loc în lume. Inspirându-se din cercetările psihologice legate de aceste subiecte, precum și din înțelepciunea atemporală a lui Platon, Nietzsche sau a legendarului Tom Waits, el disecă religia și politica și modul în care acestea au ajuns să semene între ele. Manson analizează relația noastră cu banii, cu industria de divertisment și cu internetul, arătând că, oricât de bun ar fi un lucru, dacă este consumat în exces, ne poate omorî – psihologic vorbind. Cu erudiție și umor, Manson ne ia de guler și ne provoacă să fim mai sinceri cu noi înșine și mai conectați cu lumea în moduri la care probabil că nu ne-am mai gândit până acum.
Replică.Replica săptămânii de după alegerile prezidențiale : ”Ciolac peste pupăză!”
Arahnofobie.În general, oamenii se tem mai mult de păianjeni decât de moarte.
Sex.Leii pot să se acupleze de mai mult de 50 de ori pe zi. Oamenii și delfinii sunt singurele specii care practică sexul și doar pentru plăcere. (Un hibrid între leu și om ar însemna, așadar, realizarea supremă a geneticii).
Cap.Un gândac de bucătărie poate trăi nouă zile fără cap, până când, în final, moare de foame. Unii oameni, toată viața...
Cărți(de joc). Fiecare rege din pachetul de cărți are numele unui rege celebru: Pica : regele David. Trefla : Alexandru Macedon. Inima roșie: Carol Quintul. Caro: Iulius Cezar.
Mate.Înmulțiți 111.111.111 x 111.111.111. Rezultat = 12.345.678.987.654.321.
Preferințe.Foarte multe femei probabil încă cred stereotipul că bărbații sunt atrași de femei îmbrăcate sumar și care apelează la tot felul de trucuri (machiaj, unghii, extensii, implanturi), însă cercetătorii au descoperit faptul că bărbații vor mai mult decât atât. Iată ce tip de femei preferă sexul puternic. Femeile care poartă un anumit tip de machiaj. Bărbații preferă fetele care arată natural și care nu își „cimentează” fața cu machiaj. Combinațiile puternice alungă bărbații. Silueta clepsidră. Silueta clepsidră, în care umerii și șoldurile sunt de aproape aceeași lungime, față de talia care este mai subțire le trimite bărbaților semnal că acestea pot avea copii, sunt mai fertile și mai sănătoase. Femeile care poartă roșu. Femeile care poartă roșu sunt văzute mult mai atrăgătoare decât cele care poartă altă culoare. Cercetătorii nu pot explica fenomenul. O femeie drăguță. Femeile care se lasă greu, însă își arată partea sensibilă și se oferă să-și ajute partenerul atunci când are o problemă este de 10 ori mai atrăgătoare. Femeile care au vocea subțire. Femeile care au vocea subțire le amintesc bărbaților, subconștient, de trilurile păsărilor. Asta le trezește instinctul și astfel le consideră mai atrăgătoare decât femeile cu voce mai joasă, precum a lor.