„Nu se mai poate comunica pe calea ferată”
„Drumul căii ferate a pătimit foarte mult cu ocasia inundărilor dintr’a 9-a august. În Vama el e cu torul distrus în lungime de doi kilometri, adecă atât cât cuprinde în lungime terenul unde a fost inundarea. Şi în Frasin, lângă Moldova, este ruptă o parte a drumului căii ferate. Ba chiar şi terasa măreaţă din strâmtura roşie (la capătul comunei Presaca spre Câmpulung), este în câteva puncte stricată. Pentru construirea acestei terase foarte lungi de lângă albia râului Moldova s’au întrebuinţat sume foarte considerabile. Sub aceste referinţi este evident că oarece timp nu se va pute comunica pe calea ferată între Hatna şi Câmpulung”.
„Revista Poporului”, Anul III, nr. 15, August 1888.
„Pe valea Suhei”
„Săracă şi anonimă, valea Suhei zăcuse decenii de-a rîndul într-o linişte amară şi surdă. Viaţa curgea aici lîncedă, copleşită doar de-o singură mare obsesie. Un gînd negru ca spaima îngheţa mintea oamenilor. Cum şi de unde vor face rost de făină? Tăietori de păduri şi ciobani colindau tîrgurile şi satele din jos în căutarea făinii, ca să se întoarcă după săptămîni, istoviţi, cu cîte un sac umplut abia pe jumătate. În munţii aceştia, scumpă ca aurul, mămăliga era un lucru sacru. Pentru dînsa omul purta bătălii dramatice şi dureroase, bătălii lipsite de glorie. Înfrunta geruri şi viscole, dormea în frig pe pămîntul umed şi gol, biciuit de furtuni, schilodit de copaci. Liniştea surdă şi amară a văii era tulburată uneori doar de năvala apelor care, umflate sub vrăjmăşia ploilor, se revărsau năpraznic din albii nestatornice, măturînd în calea lor totul: case, vite şi oameni”.
„Zori noi”, XVIII, nr. 5181, Suceava, August 1964.