„Înfiinţarea unei filiale a societăţii <Crucea de Argint> în Suceava” (II)
„Primul pas l’am făcut prin <Buciumul ferecat>, întru sprijinirea văduvelor şi a orfanilor rămaşi în urma eroilor căzuţi pe câmpul de luptă, din care întreprindere a rezultat până acu un fond de aproape 1.400 de coroane, care se va întrebuinţa exclusiv pentru districtul Suceava. Acuma să ne gândim şi la eroii invalizi care se vor întoarce din luptă, căci ar fi o ruşine şi o nemulţămire neagră pentru un district şi pentru fiecare comună, unde aceştia, cari şi-au jertfit sănătatea pentru noi, să fie nevoiţi a cerşi pe la case.
S’a hotărât înfiinţarea unei filiale a <Crucii de argint> anunţându-şi toţi cei de faţă intrarea ca membri. Numărul membrial s’a sporit până acum la 100. Între membrii bine făcători cu taxa de 100 de coroane s’a anunţat şi vrednicul vicar părintele Mihai Sârbul”.
„Viaţa Nouă”, Anul IV, nr. 173, 2 Iunie 1916.
„Făuritorii drumului de fier” (II)
„Eforturi cu adevărat îndrăzneţe s-au depus la construcţia tunelului de la Lucăceşti, în lungime de peste 400 de metri. Presiunea mare şi neuniformă a dealului prin pîntecele căruia constructorii creau cale liberă viitoarelor trenuri i-a pus uneori în situaţii foarte dificile. Au fost cazuri cînd munca lor de săptămîni în şir s-a văzut ţinută în loc. Cantităţi mari de pămînt humos se năpusteau vertiginos peste armături, iar lemnele de sprijin, în grosime de peste 50 de cm, erau făcute aşchii. Pînzele de ape subterane măcinau galeria surpînd porţiuni din tunel. Eforturile au fost încununate de succes. Din dealul peste care străbate şoseaua ce duce spre Humor s-au excavat 40.000 m.c. de pămînt, iar la construcţia tunelului s-au folosit peste 15.000 m.c. de beton. Acum dealul este încins de o puternică centură de oţel şi beton prin care vor trece trenurile decenii şi secole de-a rîndul”.
„Zori noi”, Anul XVIII, nr. 5124, Suceava, Iunie 1964.