Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 30 iul 2021 - Anul XXVI, nr. 176 (7788)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9767 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7456 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

„Făuritorii drumului de fier” (II)

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

„Înfiinţarea unei filiale a societăţii <Crucea de Argint> în Suceava” (II)

„Primul pas l’am făcut prin <Buciumul ferecat>, întru sprijinirea văduvelor şi a orfanilor rămaşi în urma eroilor căzuţi pe câmpul de luptă, din care întreprindere a rezultat până acu un fond de aproape 1.400 de coroane, care se va întrebuinţa exclusiv pentru districtul Suceava. Acuma să ne gândim şi la eroii invalizi care se vor întoarce din luptă, căci ar fi o ruşine şi o nemulţămire neagră pentru un district şi pentru fiecare comună, unde aceştia, cari şi-au jertfit sănătatea pentru noi, să fie nevoiţi a cerşi pe la case.

S’a hotărât înfiinţarea unei filiale a <Crucii de argint> anunţându-şi toţi cei de faţă intrarea ca membri. Numărul membrial s’a sporit până acum la 100. Între membrii bine făcători cu taxa de 100 de coroane s’a anunţat şi vrednicul vicar părintele Mihai Sârbul”.

„Viaţa Nouă”, Anul IV, nr. 173, 2 Iunie 1916.

   

„Făuritorii drumului de fier” (II)

Eforturi cu adevărat îndrăzneţe s-au depus la construcţia tunelului de la Lucăceşti, în lungime de peste 400 de metri. Presiunea mare şi neuniformă a dealului prin pîntecele căruia constructorii creau cale liberă viitoarelor trenuri i-a pus uneori în situaţii foarte dificile. Au fost cazuri cînd munca lor de săptămîni în şir s-a văzut ţinută în loc. Cantităţi mari de pămînt humos se năpusteau vertiginos peste armături, iar lemnele de sprijin, în grosime de peste 50 de cm, erau făcute aşchii. Pînzele de ape subterane măcinau galeria surpînd porţiuni din tunel. Eforturile au fost încununate de succes. Din dealul peste care străbate şoseaua ce duce spre Humor s-au excavat 40.000 m.c. de pămînt, iar la construcţia tunelului s-au folosit peste 15.000 m.c. de beton. Acum dealul este încins de o puternică centură de oţel şi beton prin care vor trece trenurile decenii şi secole de-a rîndul”.

„Zori noi”, Anul XVIII, nr. 5124, Suceava, Iunie 1964.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Făuritorii drumului de fier” (II).
 Vizualizări articol: 807 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
„Făuritorii drumului de fier” (II)0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei