„Se duc la crâşmă şi beu şi împrăscie”
„Una dintre datinile cele mai dăunăcioase pentru poporul nostru este, între multe altele, şi serbarea Joilor de la Pasci şi până la Duminica-mare în contra tunetului şi a grindinelor. Însă locuitorii din cele mai multe sate nu se mulţumesc numai cu acestea, ci serbează încă şi pre celea dela Duminica-mare şi până la Sântu Ilie. Această datină foarte rea, care esistă nu numai la noi în Bucovina ci şi în celelalte ţări Române, răpesce agricultorilor nu numai o mulţime de dile de lucru ci-i face să peardă şi ceea ce au de mai nainte strâns, căci în loc să lucre şi să strîngă se duc la crâşmă şi beu şi împrăscie”.
„Revista politică”, Anul II, nr. 3, Suceava, 15 Iunie 1887.
„Marele Voevod Mihai a vizitat Bucovina”
„După cum am anunţat Marele Voevod Mihai a sosit în ziua de 11 Iunie în Bucovina, vizitând mai întâi oraşul Suceava...La Iţcani în imediata apropiere a Sucevei, Măria Sa Voevodul Mihai a vizitat fabrica de zahăr, de uleiu şi abatorul din Burdujeni. În vizitarea acestor localităţi Vlăstarul regesc îşi conducea tot timpul singur maşina sa. Înaltului oaspete şi însoţitorilor lui le-a fost prezentată în abator o tăiere demonstrativă şi imediata prelucrare a carnei în toate produsele ei...În hala producerii salamului a fost oferită o mică gustare a tuturor produselor, la care au luat parte Alteţa Sa Voevodul Mihai împreună cu colegii. Atât fabrica de zahăr din Iţcani cât şi abatorul din Burdujeni au primit scrisori de mulţumire din partea Casei Regale. După ce a făcut o frumoasă excursie în judeţul Hotin, unde a vizitat cetatea Hotinului, Marele Voevod Mihai a plecat la Gura Humorului, unde îşi va încheia călătoria din Bucovina”.
„Glasul Bucovinei”, Anul XIX, Nr. 4839, 21 Iunie 1936.
„La casa de copii şcolari din Şcheia”
„Cei 96 de mici locatari ai casei de copii şcolari din Şcheia raionul Suceava cresc înconjuraţi de grija părintească a partidului. Din primele clipe ale dimineţii activitatea începe să se desfăşoare organizat: spălatul, masa de dimineaţă, o parte dintre elevi merg la şcoală, o parte sub îndrumarea educatorilor pregătesc lecţiile pentru după masă. La prînz, masă îmbelşugată, apoi din nou se împrăştie: parte la şcoală, parte la pregătirea temelor. Către seară se strîng cu toţii. O oră de lucru în atelierul de tîmplărie, sau o oră de muzică, apoi jocuri de şah şi lectură pentru îmbogăţirea cunoştinţelor”.
„Zori Noi”, Anul X, nr. 2665, Vineri 15 iunie 1956.