Motto:
În climatul creat de liberali se poate respira spiritual şi se poate progresa material, valorile mişcându-se nederanjate de nimeni.
(Petre Ţuţea, 1990)
După 1990 au apărut în România personaje politice care şi-au construit o carieră „solidă” prin agresivitate, demagogie şi îndeosebi impostură. Ei nu au reuşit să construiască mai nimic într-o profesie sau alta, dar au excelat în lupta politică, în jocuri de culise şi strategii „subterane”! Sunt genul de persoane care, până la momentul accederii la putere, erau indivizi absolut obişnuiţi, chiar anoşti; ulterior însă s-au văzut incluşi în „istorie”, pierzând contactul cu realitatea; megalomania şi tendinţele paranoice manifestate de ei sunt tot mai explicite.
Un exemplu de acest tip este dl. Gh. Flutur, astăzi preşedinte CJ Suceava; el pare a fi renunţat de mult la orice principii etice, reguli şi/sau valori (ceea ce îl face extrem de periculos, în relaţia cu prietenii sau adversarii, deopotrivă!).
În anul 2000 dl. Flutur a obţinut primul mandat de senator cu mii de voturi din alte judeţe; astăzi el a uitat acest „amănunt”. În două mandate de senator a iniţiat trei proiecte legislative pe subiecte minore, în rest s-a impus ca cel mai valoros „turist politic”; s-a remarcat însă printr-o singură „doctrină”, anume atacul dur, agresiv, de tip personal împotriva PSD şi a lui Gavril Mîrza.
În calitate de Ministru al Agriculturii, dl. Flutur a generat/gestionat două crize aviare; litigiile survenite se află încă în derulare; mai multe ferme avicole încă se judecă cu statul român şi rămâne să vedem care vor fi soluţiile finale pe aceste speţe.
În fapt, începând cu Direcţia Silvică Suceava (1997-2000), dl. Flutur a lăsat în urma sa dosare de cercetare penală şi un număr notabil de scandaluri/acuzaţii de corupţie; după trecerea d-lui Flutur pe la această instituţie au rezultat trei dosare de cercetare penală. Sunt mai puţin cunoscute în Suceava diversele acuzaţii de corupţie şi/sau miss management la adresa d-lui Flutur după cei doi ani la MA (exemple: despre numirea Consiliului de Administraţie la RNP, cu privire la subevaluarea fondurilor de vânătoare, aprobarea defrişărilor de la Galaţi şi schimburile de terenuri aprobate de dl. Flutur în acest judeţ; despre dezastrul ecologic generat în judeţul Vâlcea urmare a aprobărilor sale; despre aprobarea lucrărilor de dezinfecţie pe parcursul celor două crize aviare; despre modul în care au fost constituite structurile APIA; despre zeci de licitaţii cu lemn organizate de RNP în perioada în care dl. Flutur era ministru; despre achiziţionarea prin leasing a 90 de autoturisme din aceeaşi perioadă etc.).
Pentru a fi pe deplin obiectiv în evaluarea schiţată, mărturisesc că nu ştiu dacă diversele acuze aduse în decursul timpului d-lui Flutur au sau nu un fundament real; este sarcina altor instituţii să stabilească/decidă acest fapt. Mă îngrijorează însă realmente ideea că în mai toate instituţiile în care a activat dl. Flutur a lăsat la plecarea sa doar dosare penale şi semne de întrebare. De ce atât de multe acuze legate de numele unui singur personaj politic? Dacă situaţia se va repeta ad literam în 2012, la finele mandatului de Preşedinte al CJ Suceava?
Actualmente, la circa 4 luni de la preluarea puterii la nivel local, constatăm că, în fapt, cetăţenii judeţului Suceava „au căzut din lac în puţ”; nu există nici un proiect notabil care să fi fost gândit de către echipa d-lui Flutur. Întregul „management administrativ” pe care îl stăpâneşte dl. Flutur se rezumă la apariţii media ale domniei sale şi dispute cu adversari politici reali sau imaginari; însă campania electorală s-a încheiat de mult pentru domnia sa!
Un singur amănunt îi scapă d-lui Flutur, anume faptul că astăzi exercită o poziţie executivă, ceea ce îl obligă la performanţă în interesul cetăţenilor; este util, cred eu, ca domnia sa să lase activitatea politică în subsidiar, dacă doreşte să atingă două/trei obiective importante pe parcurs de un mandat la CJ Suceava.
Atât timp cât dl. Flutur se plimbă cinci zile din şaspte fie la Bucureşti, fie la Cernăuţi, fie pe alte destinaţii în calitate de „Ministru de externe” şi/sau „Prim-ministru” al judeţului Suceava, îmi este realmente greu să prezum că domnia sa va reuşi să obţină performanţă în actul de administraţie publică locală. Mai trist este faptul că dl. Flutur a reuşit, cred eu, să înşele buna credinţă a cetăţenilor din judeţul Suceava!