Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul i-a solicitat ministrului Sănătăţii, Victor Sebastian Costache, o serie de informaţii cu privire la evaluarea posibilităţii de redeschidere a cabinetelor de medicină şcolară. Parlamentarul sucevean a arătat că este cunoscută situaţia financiară deosebit de grea în care ministrul Costache a preluat conducerea Ministerului Sănătăţii, motiv pentru care este apreciat modul responsabil în care a reuşit să gestioneze problemele apărute în domeniu şi chiar să rezolve o mare parte dintre acestea, cum ar fi organizarea examenului de rezidenţiat 2019, reducerea arieratelor din sănătate, creşterea bugetului total al sănătăţii, demararea investiţiilor în spitalele regionale şi finanţarea unor programe naţionale de sănătate.
Dumitru Mihalescul a declarat: „Cu toate acestea, pe termen mediu este imperativ ca Guvernul să analizeze posibilitatea redeschiderii cabinetelor de medicină şcolară, cabinete în care să-şi desfăşoare permanent activitatea cel puţin un medic şi un asistent şi care să fie dotate minimal măcar cu logistică de prim ajutor. La nivelul unităţilor şcolare ar putea să se realizeze cel mai bine monitorizarea stării de sănătate a copiilor şi să se implementeze politici naţionale de prevenţie, cum ar fi vaccinare, monitorizarea unor boli cu potenţial de transmitere, cazul hepatitei A etc.”.
Mihalescul: Ce măsuri stimulative s-ar impune pentru ca medicii tineri să fie atraşi de o carieră în cabinetele medicale şcolare?
În aceste condiţii, deputatul Mihalescul l-a întrebat pe ministru Costache care este efortul financiar total al redeschiderii cabinetelor de medicină şcolară la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ din România şi în ce măsură fondurile europene nerambursabile încă disponibile în cadrul financiar 2014-2020 pot fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor de capital aferente cabinetelor de medicină şcolară.
Parlamentarul sucevean i-a mai cerut ministrului Sănătăţii să facă publice măsurile stimulative care crede că s-ar impune pentru ca medicii tineri să fie atraşi de o carieră în cabinetele medicale şcolare, în condiţiile în care România suferă de un puternic deficit de personal medical, adică medici, asistenţi şi asistente.