Drumurile din Suceava se degradează tot mai serios de la o zi la alta, dar se pare că acest lucru nu este un motiv de îngrijorare pentru autorităţile de la Bucureşti. Deputatul liberal de Suceava Ioan Balan a adus în atenţie starea drumului naţional 29A, dintre Suceava şi Dorohoi, un drum pentru care actualul Guvern nu a găsit de cuviinţă să acorde fonduri în vederea reabilitării.
„Guvernul nu a alocat nici un leu în anul 2019, nici credite bugetare și nici credite de angajament, în condiţiile în care în anul 2018 s-au alocat numai 114 mii lei, iar necesarul de finanţare pentru finalizarea modernizării DN 29A era de 59.683.000 de lei”, a arătat Ioan Balan.
Deputatul sucevean l-a atacat direct pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, căruia i-a reproşat că la ultima vizită în Bucovina a omis să viziteze drumurile cu probleme.
„Aţi consideraţi de cuviinţă să certaţi autorităţile locale pentru că nu fac investiţii în reţeaua locală de drumuri, deși drumurile locale sunt net superioare celor aflate în administrarea CNAIR. Chiar dacă v-aţi deplasat până în Bucovina, nu v-aţi deranjat să constataţi singur starea precară a reţelei de cale ferată din nordul ţării sau degradarea care s-a instalat pe majoritatea drumurilor naţionale aflate în administrarea Guvernului”, a spus Ioan Balan.
Din aceste considerente, parlamentarul liberal vrea să afle de ce Guvernul nu a prevăzut în bugetul pentru anul 2019 nici un leu pentru modernizarea Drumului Naţional 29A Suceava - Dorohoi.
Ioan Balan îi mai cere ministrului Transporturilor să precizeze care sunt drumurile naţionale din judeţul Suceava care au fost cuprinse în ”Programul de modernizare, dezvoltare, reparaţii, consolidare și întreţinere a infrastructurii rutiere” în vederea efectuării de lucrări de reparaţii și modernizare. De asemenea, parlamentarul sucevean mai solicită o listă cu termene de începere a lucrărilor și date estimative de finalizare a lucrărilor.
„În condiţiile în care în Regiunea Nord-Est nu există nici o autostradă sau drum expres, tot traficul rutier (în special cel de mare tonaj) se desfășoară pe drumurile naţionale, mare parte dintre acestea traversând chiar centrul localităţilor rurale sau urbane. Autorităţile locale efectuează permanent lucrări de întreţinere și reparaţii ale acestor porţiuni, însă costurile prilejuite de acestea sunt cu foarte mare dificultate susţinute. În acest sens, vă solicit să precizaţi dacă nu este posibil ca pentru porţiunile de drumuri naţionale care traversează localităţile, Ministerul Transporturilor să susţină costurile aferente lucrărilor de întreţinere a covorului asfaltic, degradat tocmai din cauza traficului rutier de mare tonaj, care nu ar trebui să treacă prin centrul așezărilor urbane, ci pe autostrăzi sau drumuri rapide”, a concluzionat Ioan Balan.